AlphaNavi
Member
Ook ben ik achter gekomen waarom de cilinderkop 140 Graden werd, De Vespa Sprint Iget Euro4 variant hebben een Modificatie afdekkap, schoonbrandsoftware op de originele ECU in combinatie met 10W60 olie, dit hebben ze gedaan om koolaanslag te verminderen.
De afdekkap zorgt dat je scooter warmer word dan normaal, bij het plaatsen van een 80cc adviseer ik de koelkap te demonteren. Bij mijn Vespa zou met koelmodificatie de temperatuur tot 140 graden hebben bereik gemeten vanuit de cilinderkop. Zonder de koelkap modificatie blijft deze rond de 80 - 95 graden hangen
De afdekkap zorgt dat je scooter warmer word dan normaal, bij het plaatsen van een 80cc adviseer ik de koelkap te demonteren. Bij mijn Vespa zou met koelmodificatie de temperatuur tot 140 graden hebben bereik gemeten vanuit de cilinderkop. Zonder de koelkap modificatie blijft deze rond de 80 - 95 graden hangen
Post automatically merged:
Correctie: Fout gehandeld de lektest moet uitgevoerd worden wanneer de scooter op bedrijfstemparatuur is. Dit omdat de zuigerveren dan zijn uitgezet.Oke, ik heb nu 2 bar druk in mijn cilinder geperst, cilinder staat op hoogste stand, druk valt gelijk weg richting de carterontluchting
View attachment 62784
Post automatically merged:
Wel koude moter
Post automatically merged:
Last edited: