vespa gebracht naar zaak naar gevolg van door plas rijden

Vespascoot

New Member
Goeiedag,

Vespa sprint 2021 iget euro 5

Mijn vespa viel uit na het doorheenrijden van een grote plas met water. Toen startte hij niet meer daarna maar na een tijdje startte en reed hij weer. Ik heb mijn scooter gebracht naar een zaak die mij het volgende verteld :

Goedemiddag ik ben met de scooter bezig maar er lijkt iets niet goed te zijn met de cilinderkop de scooter rijd niet goed en valt onder het rijden uit wij moeten hiervoor de cilinderkop er af halen om uit te sluiten wat er aan de hand is.

Kan dit kloppen?

Advertisement - register to remove this

Ik vraag mij eerlijk gezegd af waarom je de brommer, ondanks dat hij het weer deed, toch naar de dealer gebracht hebt?
Was daar een reden voor want persoonlijk zie ik niet in, wat het door een plas water rijden, te maken heeft met de cilinderkop, tenzij de plas zo diep was dat er ook daadwerkelijk water in de motor is aangerzogen maar dan was die plas wel erg diep.
Of dat er al iets niet klopte met de motor voor je door die plas reed.

Ik vraag mij eerlijk gezegd af waarom je de brommer, ondanks dat hij het weer deed, toch naar de dealer gebracht hebt?
Was daar een reden voor want persoonlijk zie ik niet in, wat het door een plas water rijden, te maken heeft met de cilinderkop, tenzij de plas zo diep was dat er ook daadwerkelijk water in de motor is aangerzogen maar dan was die plas wel erg diep.
Of dat er al iets niet klopte met de motor voor je door die plas reed.
Er was een onderhoudsbeurt nodig maar daarvoor reed hij goed voor de plas na de plas viel
Die wel steeds uit was inderdaad hele diepe plas want na die plas startte die ook niet meer pas na een paar uur
Post automatically merged:

Zegt dat de onderste zuigerveer doormidden was gebroken en daardoor in sleep in de zuiger ofzoiets, en de kleppen waren versleten en ze nu heeft geslepen en een nieuwe zuiger heeft geplaatst… totaal plaatje 264€

scooter heeft wel 20000 gelopen

Attachments

• fe2d34b3-8192-4b66-b775-aa08ade4da1f.jpeg
    fe2d34b3-8192-4b66-b775-aa08ade4da1f.jpeg
    398.7 KB · Views: 15
Last edited:
Back