Vespa et4 lekt benzine

Lkritten

New Member
Hallo allemaal,

Sinds thuiskomst gisteren lekt mijn vespa et4 benzine. Alle lokale reparatiebedrijven zitten bomvol en ik wil met dit weer zo snel mogelijk weer kunnen rijden!

De benzine lekt uit een soort van plastic bakje links achter (zie foto). Iemand enig idee wat ik het beste kan doen?
 

Attachments

  • 15877126823364952607757200835154.jpg
    15877126823364952607757200835154.jpg
    62.1 KB · Views: 22
Advertisement - register to remove this

Ik kan het niet goed zien. Kun je er geen rood pijltje of zo bij zetten?

Ik zie alleen je carter klep die overigens ook zijn beste tijd hebt gehad?!

Of bedoel je met "plastic bakje" je lucht filter behuizing?
 
Zo te zien komt de benzine uit het luchtfilter en dat is al langer gaande gezien de oxidatie op het carterdeksel.
En dat is niet goed, is dit een carburateurversie ?
 
Controleer of de vlotter en vlotternaald werken.
Deze werkt als de vlotter in de stortbak van een wc.
Als de vlotterbak vol is drukt de vlotter tegen de vlotternaald die op zijn beurt de benzine toevoer afsluit.
Ik vermoed dat bij jouw de vlotter vast zit of lek is of de vlotternaald het toevoerkanaaltje niet of onvoldoende afsluit.
Hierdoor blijft benzine vanuit je tank de carburateur in stromen en wanneer de vlotterbak overvol raakt wordt de brandstof via de sproeier(s) in de venturiebuis gedrukt en lekt vervolgens in je blok of luchtfilter(buis).
 
Controleer of de vlotter en vlotternaald werken.
Deze werkt als de vlotter in de stortbak van een wc.
Als de vlotterbak vol is drukt de vlotter tegen de vlotternaald die op zijn beurt de benzine toevoer afsluit.
Ik vermoed dat bij jouw de vlotter vast zit of lek is of de vlotternaald het toevoerkanaaltje niet of onvoldoende afsluit.
Hierdoor blijft benzine vanuit je tank de carburateur in stromen en wanneer de vlotterbak overvol raakt wordt de brandstof via de sproeier(s) in de venturiebuis gedrukt en lekt vervolgens in je blok of luchtfilter(buis).

Juist! :)
 
Back
Top