Vespa E5 opvoeren

Lucavdwielen

New Member
Beste forumleden,

Ik heb een vespa sprint e5 4t 3v. Heb hem in januari 2022 als snorfiets aangeschaft maar door de helmplicht heb ik hem laten ombouwen naar een bromfiets bij een garage. Ik heb er een orginele brom ecu op laten monteren samen met een mallosi multivar met (wat ik denk) 6.1 gram rollen. Er is ook een bredere luchtbuis gemonteerd met een witte drukveer. Nu is het probleem dat de scooter sloom optrekt (ik denk dat mijn snor evensnel was). Als ik er koud mee rijd dan heeft de scooter echt moeite met snelheid opbouwen en blijft die bij zo’n 40km per uur op de teller haperen. Pas na een tijdje bouwt die op met snelheid maar ook met moeite en uiteindelijk komt die uit tussen 50/51 op de teller. Ik zou graag willen weten wat ik er aan kan doen zodat ik een betere optrek krijg, een vlottere/geleidelijkere acceleratie en een topsnelheid van zo’n 54km gps zodat die wel nog rollerbank proof is.

Alvast heel erg bedankt!!
 
Advertisement - register to remove this

6.1 is wel licht ik zou voor 7.5 gaan, denk dat je dan wel 54 teller haalt. Gps 54 word moeilijk… Met een snellere ecu zit je daar net boven. Sloom optrekken en het slecht presteren wanneer die koud is is nou eenmaal een iget dingetje. Ik zou niet teveel tijd besteden om dat te perfectioneren want t gaat wss niet lukken en je helemaal gek maken.
 
6.1 is wel licht ik zou voor 7.5 gaan, denk dat je dan wel 54 teller haalt. Gps 54 word moeilijk… Met een snellere ecu zit je daar net boven. Sloom optrekken en het slecht presteren wanneer die koud is is nou eenmaal een iget dingetje. Ik zou niet teveel tijd besteden om dat te perfectioneren want t gaat wss niet lukken en je helemaal gek maken.
Krijg ik met 7.5 rollen ook een snellere optrek, of alleen een hogere top?
 
Back
Top