Vespa E5 Koplamp kapot?

grotegezeik

New Member
De koplamp op mijn vespa sprint E5 4t3v is kapot gegaan ( denk ik ).

De rest van de verlichting doet t nog wel gelukkig. Aan het begin van de week deed hij ook al raar toen was hard over een drempel rijden genoeg om hem weer aan te krijgen alleen tijdens het starten wou hij niet aanspringen. Nu wilt hij zelfs na het starten niet meer aanspringen en als ik grootlicht aanzet zie ik het icoontje niet in de dash verschijnen.

Ik heb elektra nagecheckt en alle kabels zitten vast dus het ligt niet aan een losse kabel. Denken jullie dat ik een nieuwe led unit erin moet zetten of dat het toch wel een probleem is met de elektra?
 
Advertisement - register to remove this

Het wil nog wel eens voorkomen dat de contactpunten voor de plus en min niet goed contact maken met je koplamp. Dit kan je oplossen door het plaatje in de fitting iets verder naar binnen te buigen voor je de koplamp erin zet. Het feit dat een drempel genoeg kan zijn voor slecht contact doet me denken dat dit mogelijk het probleem is in jouw geval. Dit is het makkelijkst wat je zelf kan checken voordat je verder gaat met diagnosteren.
 
Last edited:
Omdat ook het controle licht in het dashboard , niet brand , denk ik eerder aan een onderbreking tussen schakelaar en lamp , kapotte schakelaar , of aanvoer spanning naar schakelaar . meet eens of er spanning op de dim/groot licht schakelaar staat . En of dit door gegeven wordt naar
de lamp .
Heb je ook een aan uit schakelaar voor je verlichting ? Dan zal deze goed zijn omdat je achter en dashbord verl het wel doet .
 
Back
Top