vespa ciao mix

jos@vespaenvsx

vespa tuning member
Hee hoi ik heb een Ciao mix en ik heb een vraagje mischien dat jullie die met zekerheid kunnen zeggen. De olietank is totaal verwijderd en de oliepomp ligt er ook helemaal af.hij loopt al een paar weken op brommix en dat gaat allemaal goed. Kan ik hier gewoon een 65 cc van een ciao px opzetten? Is allemaal hetzelfde toch?
 
Advertisement - register to remove this

als t goed is de ciao mix blok t zelfde als die van de px...
net als de vespa si/gilera citta en ciao hetzelfde zijn...

de ciao's rijden meestal op brommermix toch..??:?

waarom koop je nie gewoon een ciao cilinder dan.?
 
Wat is overigens een Ciao PX? Ik ken alleen een verschil tussen: a) zonder oliepomp en b) met oliepomp...
 
een ciao px is zonder oliepomp dus een gewone ciao :)
en een mix is met oliepomp maar ik dacht mischien is het blok ook anders zodat die cilinder mischien niet zou passen of zo :). ik kan jullie wel vertellen dat het echt veel gekloot is zo'n mix. beter een gewone ciao kopen :).
 
hoezo is een mix irritant.?
want k moet ook mix in me blokkie mieteren, maar heb nergens last van, behalve dat ie nie wil starten..8P
 
Ciao PX is naar mijn weten een Ciao met vario transmissie....Cilinder is geen verschil in dacht ik.
 
nope. px staat voor het oude type ciao, en die had een ander zadel, en daar slaat dat px op. en die met vario heet gewoon ciao vario dacht ik. morgen krijg ik een si dat is wel meesterlijk ik ga een even kijken of ik die voorvork in mij ciao krijg :)
 
en die mixblokken zijn irritant omdat het om 1 of andere vage reden niet vooruit te branden is. met 65 cc en snelle uitlaat heb ik zelf nog nooit iemand boven de 55 zien komen.
 
aha. zo vandaag heb ik er nog 1 si bijgehaald, 25 euro dus ik dacht ook van neem mee :). hij is best wel vet, alleeen de vsnaar slipt als een mogool. maar het rijd wel lekker. iemand iedeen voor het opvoeren? :p
 
alleen dat ding heeft echt iets supervaags. die voorrem zit links en achterrem rechts. dat wist ik dus niet dus ik wilde ff slippen over het zand, en dat leverde een leuke actie op met een vliegende vespa en ik schoot eroverheen en kon mezelf nog net overeind houden :).maar is dat normaal dat die voorrem rechts zit?
 
Ik weet niet of het standaard is, maar bij mij zit de achterrem juist rechts, allemaal, terwijl ik al veel vespa'tjes heb gehad.

Maar zoals eerder gezegd, Ciao PX is gewoon een iets anders model ciao met een ander zal waar andere vering in zit.

De blokjes zijn allemaal hetzelfde (gilera citta, vespa bravo, vespa super bravo, si ect.

Op uitzonderingen van natuurlijk de mix-modellen en de superbravo en Avantie.

Superbravo en Avantie hebben standaard kickstart en vario-matic.

Mix-modellen hebben er een oliepomp op zitten, maar dat was allemaal al bekend.

De cilinders zijn allemaal hetzelfde, ook van de mix-blokjes, alleen de allenieuwste model citta's hebben std. een iets andere cilinder waarvan de uitlaatpoort iets groter is waardoor je op die cilinders niet zomaar een andere uitlaat kunt zetten.

Dan doen de jongens toch echt iets verkeerd als je een ciao-mix blokje niet boven de 55 km/h krijgt.

Oke door naar het opvoeren.

Blokje uit elkaar halen,

Inlaat uitboren en daarna nauwkeurig uitvijlen, ik weet niet of je al eens een tekening hebt gezien hoe dat je moet uitvijlen, omdat je best precies aan de max. maten moet houden.

Krukas bijwerken:

Hierdoor ga je het inlaatmoment vergroten, waardoor je meer mengsel aanzuigt. Ook hier moet je je goed aan de maten houden omdat je anders de hele timing verkloot.
Je kunt natuurlijk ook een race-krukaskopen, waar het werk dan voor jou gedaan is.

Andere carburateur,

Std zit er een 12/7 carburateur op, nadat je je inlaat hebt uitgeboord en uitgeveild ga je er natuurlijk een 13/13 carburateur op plaatsen.
Als je je inlaat niet hebt uitgevijld, heeft het geen zin om er een 13/13 carburateur op te plaatsen, Simpelweg omdat je inlaat maar 12 is.

Uiltaat:

Voor std 50cc cilindertje werkt een Leovinci HM erg goed. Hiermee bedoel ik het rechte model, en niet de krul. Alleen deze uitlaat goed onderhouden want hij roest onder je brommer weg.


Je kunt ook nog je kop afvlakken voor een betere verbranding.

Wil je harder dan kun je altijd een 65 of een 70cc halen.

Goede cilinders zijn:

Polini 42 Alu:

Enigste cilinder (zover ik weet) die van aluminium is gemaakt en bezit is van een nicasil-wand. Ik vindt dit een hele goede cilinder, zeer slijtvast, en dol op toeren. Alleen de prijs is in tegenstelling van andere cil een stuk hoger. Maar het is het geld waard.

Malossi 70cc DEPS.

Ook een hele goede Gietijzeren cilinder.
Deze cilinder maakt niet gebruik van de gebruikelijke 2 spoelkanalen aan de zijkant, maar heeft 1 groot spoelkanaan aan de bovenzijde zitten. Je moet bij deze cilinder wel zelf een centraal spoelgat in je blok maken, wil je optimaal van deze cil inder gebruik maken.

DR 70 Evolution:
Ook een goede gietijzeren cilinder, voor een leuke prijs.

Deze cilinders passen zo in je std carter.

Want er zijn namelijk ook nog 80cc voor vespa/gilera.

Hiervoor heb je 1 van deze carters nodig:

* Polini Speedengine

Polini carter met een 13/13 aansluiting. Krukas-gestuurd. Alle spoelpoorten zijn aangepast voor Polini cilinders

* Polini Evolution Carter

Polini carter met membraan en 19mm carburateur.
Let wel op, hier moet een krukas in met volle wangen.


* Malossi Carter

Malossi carter met mebraangestuurde inlaat en 19mm carburateur. hier zijn alle spoelkanalen aangepas aan Malossi cilinders.


Het voordeel van aan een vespa sleutelen is dat alles een stuk goedkoper is, en dat er genoeg leuke onderdelen zijn voor op te voeren.
 
Last edited:
zo hartstikke bedankt he das wel relaxt, binnenkort maar eens ff langs leo v. kester en gaan kijken wat ze hebben, ik heb al een leuk uitlaatje van iemand gehad maar daar staat niks op :S hij heeft een kleine pot, en is vergroomd en eigenlijk voor een citta. Iemand enig idee wat dat is?
 
Originally posted by jos@vespaenvsx
zo hartstikke bedankt he das wel relaxt, binnenkort maar eens ff langs leo v. kester en gaan kijken wat ze hebben, ik heb al een leuk uitlaatje van iemand gehad maar daar staat niks op :S hij heeft een kleine pot, en is vergroomd en eigenlijk voor een citta. Iemand enig idee wat dat is?

staat er ook geen ''proma'' op ?
 
Als je maar geen Techno Cicuit haalt, dat zijn niet echt goed uitlaten,

Het enigste waar die het redelijk goed op doet is een 50cc eurocillindro,

Proma Circuit is een heel stuk beter
 
wat een bull, met een ciao, speedengine, polini 65cc en 13/13 carbje kwamen we met ciao op de 80 km/h (geen std poellies natuurlijk).
alleen twas echt niet te doen, ieder weggetje welke niet compleet strak geasfalteerd was vloog je letterlijk over... schroefjes trillen ook onder je reet vandaan.
 
Back
Top