Vespa Ciao doet raar

nooby

hawdi ho
Hallo ,

Als ik met mijn Vespa +- 20 minuutjes rijdt dan wil hij altijd stilvallen , als ik mijn gas los (en terug gas geef) dan is het zo blllppp en wilt hij stilvallen, als ik choke inhoud dan rijd hij wel goed. Bougie ziet bruin. Na het stilvallen start hij wel goed , als ik choke blijf inhouden (ook al geef ik volgas) dan rijdt hij perfect. De eerste 20 mins rijdt hij ook perfect. Weet iemand wat er scheelt ?


Mvg
 
Advertisement - register to remove this

slechte en/of te weinig olie? cilinder versleten, te kleine sproeier , valse lucht , bougie , bobine , condensator ...

kan zo veel zijn...

is de tankontluchting wel goed?
 
Ik heb nu mijn choke vastgezet dat hij altijd opstaat , ook bij volgas. Is dit niet slecht voor de brommer ?


- Heb gemengde 2t benzine
- luchtfilter zit er bij mijn weten goed op
- van de rest weet ik niets ! ( wat is tankontluchting btw )

Ik vind het raar dat hij de eerste 20 minuten gewoon lekker vlot rijdt !
 
dan is je zuiger en cilinder vaak ook versleten ,en meestal loopt ie dan koud ook niet goed.

tankontluchting is een gaatje in de tankdop , deze zorgt ervoor dat er lucht in je tank kan komen , doordat de tank leeg loopt zal er loze ruimte ontstaan op de plek waar de benzine zat , die ruimte word door ontluchting opgevuld met lucht. zou dit niet gebeuren zal de tank vacuum gaan opbouwen , totdat de vacuum zo hoog is dat de benzine gewoon word vasgehouden in de tank , en zo de brommer minder gaat lopen en/of helemaal uitvalt. de choke zal het dan nog iets rekken gewoon.
 
dan is je zuiger en cilinder vaak ook versleten ,en meestal loopt ie dan koud ook niet goed.

tankontluchting is een gaatje in de tankdop , deze zorgt ervoor dat er lucht in je tank kan komen , doordat de tank leeg loopt zal er loze ruimte ontstaan op de plek waar de benzine zat , die ruimte word door ontluchting opgevuld met lucht. zou dit niet gebeuren zal de tank vacuum gaan opbouwen , totdat de vacuum zo hoog is dat de benzine gewoon word vasgehouden in de tank , en zo de brommer minder gaat lopen en/of helemaal uitvalt. de choke zal het dan nog iets rekken gewoon.


Tankdop is gewoon een plastieken dop , zit helemaal geen gaatje in ...
 
heel simpel. te kleine sproeier, niet moelijk gaan doen gewoon paar maatjes groter doen en weet zeker dat hij weer goed loopt, want als je choke aan doet krijg je meer benzine dan lucht dus klopt het dat er grotere sproeier in moet
 
je kunt gewoon het luchtfilter eraf halen, deze zit vast met 1 boutje , die los en je trekt het luchtfilter eraf.

de carburateur zit ook maar met 1 boutje vast , het is een opschuif systeem , je moet dus het boutje iets losdraaien en de carb. eraf schuiven , eventueel iets heen en weer draaien.

dit is simpeler dan een wallaroo iig..
 
Probleem is opgelost denk ik , zat wat vuil in men sproeier. Nu heb ik een ander probleempje :). Brommer lekt tamelijk hard , ik denk dat hij lekt aan de aansluiting van me carb (bezinedarmpje op carb). Nu heb ik daar al een stripbandje aangedaan en een ijzerdraadje maar ding blijft lekken :?. Iemand beter voorstel om het vast te maken ?
 
Heb eens goed zitten zoeken en het probleem zit : het teutje waar je je bezinedarm moet op aansluiten , daar moet je een vijs indraaien zodat het vastzit in je carb nu mijn probleem is , de schroefdraad in men carb (waar de vijs inmoet) is kapot , kan ik hier nieuwe draad in tappen of help ik dan alles omzeep ?


52vveqe.jpg
 
Back
Top