Vespa 80cc gaat Max 80

kakbal05

Member
Beste vrienden, hier ben ik weer.
Ik heb een vespa sprint euro 4 80cc maar hij gaat niet harder dan 80. Setup=
Malossi 80cc cilinder.
Malossi 80cc ecu.
Malossi torque driver.
Malossi multivar (6,5 gram rollers)
Originele koppeling (originele trekveren en witte drukveer)
Akrapovic uitlaat met Db killer.
Primaire & secundaire vertanding malossi
Originele v-snaar
DDL getuned afgedraaid vliegwiel.
En natuurlijk dikke lucht slang.

Weet iemand waardoor hij nog iets sneller kan? Groetjes
 
Advertisement - register to remove this

Je kan controlleren of de snaar wel helemaal bovenin de vario komt. Als dit niet zo is kan je een ietjes bredere of kortere snaar proberen.
Hoe kan ik da controleren
Post automatically merged:

Is het een IGET? Want geloof me je kan lang blijven proberen maar harder dan 80 haalt een IGET bijna nooit. 80KM/P is wel de max voor IGET Piaggio motoren.
Ja maar met primaire malossi vertanding ?
Post automatically merged:

Is het een IGET? Want geloof me je kan lang blijven proberen maar harder dan 80 haalt een IGET bijna nooit. 80KM/P is wel de max voor IGET Piaggio motoren.
Ja maar met primaire malossi vertanding ?
 
Hoe kan ik da controleren
Post automatically merged:


Ja maar met primaire malossi vertanding ?
Post automatically merged:


Ja maar met primaire malossi vertanding ?
Miss dat je 85KM/P loopt, maar ik had zelf ook een euro 4. Alles full malossi maar die moterblokken zijn super begrenst.
 
Malossi had er een, polini vgm ook. Maar dat zou ik niet zomaar uit mn hoofd weten. Je zou het dan met de maten van je std snaar moeten vergelijken.
Ah, de maat van mijn v snaar is 18mm breed, ik zag van malossi 18,5. Scheelt dit al?
Post automatically merged:

Malossi had er een, polini vgm ook. Maar dat zou ik niet zomaar uit mn hoofd weten. Je zou het dan met de maten van je std snaar moeten vergelijken.
Moet je dan niet shimmen met andere v snaar ?
 
Last edited:
Het schijnt als je een Malossi Multivar gebruikt , het beste een Malossi Vsnaar te gebruiken , dat heeft te maken met de Graden van de Vario , en de Graden van de Snaar , ( schuinte ) .
Een Malossi Vsnaar , schijnt niet goed te werken op Bijv : een standaard Vario ... ( Truukje van Malossi om een gecombineerd Setje te kopen , en ook nog de Gradenplaat en Torquedriver er bij voor optimale Vario overbrenging. }
 
Het schijnt als je een Malossi Multivar gebruikt , het beste een Malossi Vsnaar te gebruiken , dat heeft te maken met de Graden van de Vario , en de Graden van de Snaar , ( schuinte ) .
Een Malossi Vsnaar , schijnt niet goed te werken op Bijv : een standaard Vario ... ( Truukje van Malossi om een gecombineerd Setje te kopen , en ook nog de Gradenplaat en Torquedriver er bij voor optimale Vario overbrenging.
zeer duidelijk, beste is dus om een malossi snaar te kopen? Wat bedoel je precies met gradenplaat erbij voor optimale vario overbrenging. Ik heb al torque driver
 
ik bedoel de Half Poelie is de andere schuine schijf van de Vario , waar de starter ster inzit bijv;
Zodat de schuinte van de Snaar aan beide zijde optimaal benut word.
Oooh die heb je toch niet van malossi
Post automatically merged:

ik bedoel de Half Poelie is de andere schuine schijf van de Vario , waar de starter ster inzit bijv;
Zodat de schuinte van de Snaar aan beide zijde optimaal benut word.
Maar moet je dan niet shimmen als je malossi snaar hebt
 
Last edited:
Bij Malossi Vario Multvar , zit een Shimring bij , die kan je gebruiken indien nodig .
Gekke is , een Malossi Multivar voor Piaggio , is het zelfde voor Peugeot, bij Peugeot is die niet nodig ,
 
Back
Top