vespa 80cc 4t 4v

snelle veppie

New Member
Beste mensen,

Ik heb een Vespa LX50 4T4V. Nou ging die standaard al 70, dus lekker hard aangezien de 4V power. Ik had er een Top Performance 80cc cylinder op gezet. Zit een 21mm keihin carburateur op. Het ding trekt als een beest net als een 2T, (samen met mijn pa afgesteld) maar de top bleef hetzelfde. Voor de rest alles standaard. Nou zit ik dus na te denken om een nieuwe vario erin te zetten voor een hoger topsnelheid en snellere acceleratie. ik wil hem uiteindelijk 100+ laten lopen en weet dat dit kan met een 4T 4V 80cc. Alleen zit ik te twijfelen of een Malossi Multivar beter aansluit of, Vario set Top Performance, aangezien Top performance misschien op elkaar is afgesteld.

Zou iemand mij advies kunnen geven ?
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb zelf van malossi: nokkenas, multivar met 7,2gram rollen, 80cc en een digitronic (speciaal voor 4v). sproeier 82 gebruiken. standaard koppeling en vertanding. misschien is de digitronic iets voor jou? je vespa maakt dan 1000 toeren meer en je merkt als je 65 ongeveer rijdt dat er een soort boost.

de digitronic leek mij opzich wel een leuk idee. Het enig probleem is dat ik een malossi ecu niet kan begrenzen neem ik aan.
 
Update. Ik heb met een 5mm boor een gat geboord in mijn 4t4v ecu kastje, door het plastic heen heel voorzichtig tot een metalen ondergrond.vespa.jpg
rechtsboven het plekje heb ik ingeboord. Test ritje gedaan. Rijd super!
97 op gps tot mijn verbazing en loopt nu tot net iets onder de 12.000 toeren. Nu zit ik erom na te denken om een draadloze begrenzer erop aan te sluiten met afstandsbediening. Weet iemand misschien enig idee hoe dat moet ? Als ik kijk op de website van Joey Schaar zie ik precies hetzelfde, kastje maar dan met een begrenzer box door korte kabels verbonden en het gatje waarin ik heb geboren afgeplakt.


Ik wil dit zelf kunnen maken.
 
Je moet die onder je beenschild plaatsen. Dan kan je zelf inregelen. Heb dat ook gedaan namelijk. Wel even goed doorpiepen ivm de kabels vanuit je bobine. Zodat je de goede hebt. Met deze begrenzer kan je zelfs je scooter 20laten lopen. Je kan het beter op de originele site van begrenzer .nl bestellen. Binnen 2dagen in huis.
 
Beste mensen,

Ik heb een Vespa LX50 4T4V. Nou ging die standaard al 70, dus lekker hard aangezien de 4V power. Ik had er een Top Performance 80cc cylinder op gezet. Zit een 21mm keihin carburateur op. Het ding trekt als een beest net als een 2T, (samen met mijn pa afgesteld) maar de top bleef hetzelfde. Voor de rest alles standaard. Nou zit ik dus na te denken om een nieuwe vario erin te zetten voor een hoger topsnelheid en snellere acceleratie. ik wil hem uiteindelijk 100+ laten lopen en weet dat dit kan met een 4T 4V 80cc. Alleen zit ik te twijfelen of een Malossi Multivar beter aansluit of, Vario set Top Performance, aangezien Top performance misschien op elkaar is afgesteld.

Zou iemand mij advies kunnen geven ?
Heb je een linkje naar die carb? Ik heb een lx 4t 2v ook 80cc maar kan nergens een geschikte grotere carb vinden. En ook geen spruitstukjes.
 
begrenzer.nl en niet van een andere kopen, die zijn troep en je gaat ellende krijgen. Ook niet van een aftermarket website kopen, die komen ook van begrenzer.nl en voegen alleen hun eigen winst er aan toe.
 
Back
Top