vespa 80cc 4t 4v

snelle veppie

New Member
Beste mensen,

Ik heb een Vespa LX50 4T4V. Nou ging die standaard al 70, dus lekker hard aangezien de 4V power. Ik had er een Top Performance 80cc cylinder op gezet. Zit een 21mm keihin carburateur op. Het ding trekt als een beest net als een 2T, (samen met mijn pa afgesteld) maar de top bleef hetzelfde. Voor de rest alles standaard. Nou zit ik dus na te denken om een nieuwe vario erin te zetten voor een hoger topsnelheid en snellere acceleratie. ik wil hem uiteindelijk 100+ laten lopen en weet dat dit kan met een 4T 4V 80cc. Alleen zit ik te twijfelen of een Malossi Multivar beter aansluit of, Vario set Top Performance, aangezien Top performance misschien op elkaar is afgesteld.

Zou iemand mij advies kunnen geven ?
 
Advertisement - register to remove this

100+ met een 4t bromscooter? Ik ben benieuwd. Misschien dat je in de buurt komt met een open luchtfilter, multivar en torquedriver, en een snelle vertanding.
Post automatically merged:

En een snelle nokkenas
 
100+ met een 4t bromscooter? Ik ben benieuwd. Misschien dat je in de buurt komt met een open luchtfilter, multivar en torquedriver, en een snelle vertanding.
Post automatically merged:

En een snelle nokkenas


Het is zeker niet wat je verwacht van een 4T aangezien meeste zo t*ring langzaam gaan. Maar ik weet dat het me wel lukt met de volgende onderdelen,

- Malossi nokas
- Malossi vario of dus de top performance
- Malossi torque driver
- Malossi koppelingshuis
- Polini vertanding
- 2v kabelboom
 
Update

Malossi multivar vario erin, standaard zaten er dus blijkbaar 5,3gr rolletjes in, hij trok als een beest.
Nu 6.1 Malossi rolletjes, trekt geen worst van tafel gaat alleen 10kmh harder, 80kmh op gps. Standaard rolletjes geprobeert nog erger zelfs, totaal geen trekkracht en gaat 65kmh op gps. heb alleen de ''limiter spacer'' niet tussen de vario gestopt, aangezien ik niet weet wat dit is, (lijkt op een vario ring maar dan van plastic... iemand idee waarvoor de limiter spacer is ? en wat het beste gewicht is voor mijn scooter qua rolletjes ?
 
Last edited:
5.3 gr standaard? Weet je dat zeker?


yupp heb het gewegen
Post automatically merged:

Update

ging langs een scooter zaakje, mij aangeraden om 7.5 gr rolletjes erin te doen.
Rolletjes erin trekt veel beter om zonder dip naar de top van 80. Nu naar de volgende stap, mijn brom cdi zit er nog in, wat is het beste cdi voor dit iemand ? ik wil dat ik de cdi kan begrenzen met afstandsbediening.
 
yupp heb het gewegen
Post automatically merged:

Update

ging langs een scooter zaakje, mij aangeraden om 7.5 gr rolletjes erin te doen.
Rolletjes erin trekt veel beter om zonder dip naar de top van 80. Nu naar de volgende stap, mijn brom cdi zit er nog in, wat is het beste cdi voor dit iemand ? ik wil dat ik de cdi kan begrenzen met afstandsbediening.
Begrenzer.nl en dan de juiste kiezen, of bij een andere zaak halen. Welke sproeier heb je? Piaggio Zip 4t 2v rijdt het beste met 8.3gr rolletjes, 9.2 als je Malossi Multivar erin zet. Zet er ook een sportnokkenas is (Naraku of Malossi). 100 km/h kun je wel vergeten.
 
yupp heb het gewegen
Post automatically merged:

Update

ging langs een scooter zaakje, mij aangeraden om 7.5 gr rolletjes erin te doen.
Rolletjes erin trekt veel beter om zonder dip naar de top van 80. Nu naar de volgende stap, mijn brom cdi zit er nog in, wat is het beste cdi voor dit iemand ? ik wil dat ik de cdi kan begrenzen met afstandsbediening.
Van die begrenser cdi's gaan niet echt lekker, dan lever je in op top snelheid. Als je meer top wil zou ik voor een ducati cdi gaan of rode top performance 80cc cdi
 
Begrenzer.nl en dan de juiste kiezen, of bij een andere zaak halen. Welke sproeier heb je? Piaggio Zip 4t 2v rijdt het beste met 8.3gr rolletjes, 9.2 als je Malossi Multivar erin zet. Zet er ook een sportnokkenas is (Naraku of Malossi). 100 km/h kun je wel vergeten.

ik heb sproeier 86 als goed is. En boven de 100 haalt ie zeker wel met de juiste setup. Je moet niet vergeten het is een 4t 4v niet een 4t 2v, dat zijn trage scooters en meestal snor.
Post automatically merged:

Van die begrenser cdi's gaan niet echt lekker, dan lever je in op top snelheid. Als je meer top wil zou ik voor een ducati cdi gaan of rode top performance 80cc cdi

Je hebt helemaal gelijk, alleen het klote is dat ik wel vaak naar de stad ga met het ding, dus hij moet wel rollerbank proof zijn. Dan heb ik liever dat ik 5 a 10km trager rij dan dat ik word gepakt met een wok.
 
ik zou gewoon de standaard cdi houden, en die doorzagen. En dan vervolgens 2 draadjes met een schakelaartje aan de 2 pooltjes van het doorgezaagde draad solderen. En dan een plek zoeken waar die een beetje verstopt zit. Zelfs als de politie hem vind kunnen ze er niks aan doen zolang ze je niet met hoge snelheden voorbij hebben zien scheuren
 
ik zou gewoon de standaard cdi houden, en die doorzagen. En dan vervolgens 2 draadjes met een schakelaartje aan de 2 pooltjes van het doorgezaagde draad solderen. En dan een plek zoeken waar die een beetje verstopt zit. Zelfs als de politie hem vind kunnen ze er niks aan doen zolang ze je niet met hoge snelheden voorbij hebben zien scheuren

Daar dacht ik ook al aan, want de standaard brom cdi van Piaggio is opzicht een goede cdi als het is ontgrensd. Levert maar 0,1pk minder dan de welbekende rode top performance cdi.

Ben al 1 keer op een rollerbank geweest. Rollerbank had een probleem gaf geen correcte snelheid aan dus er stond dat hij 55 kmh ging, wat nog net werd toegestaan (mijn geluk). Wat mij opviel was toen de wouten gingen zoeken voor een begrenzer, keken ze onder mijn helmbak. Als ik een draadloze begrenzer wil kopen met afstandsbediening, dan word ie geplaast binnenin het stuurkap, aangezien daar de cdi is. Daarnaast neem ik aan dat ze mijn brommer nooit ter plekke zullen demonteren, of mijn stuurkap eraf zullen schroeven, om even een kijkje te nemen naar mijn cdi, (is ook een gedoe van 10 minutjes). Dus ik denk dat, dat wel een goed idee is.

Enig idee hoe je een brom cdi moet doorzagen ?
 
Hoe je hem kan ontgrenzen staan een aantal videos van op het internet. Staan er dacht ik ook een paar tussen met de stijl begrenzer die ik hierboven omschreven had, ik zou trouwens wel gewoon een schakelaartje gebruiken ipv een eurobegrenzer.
En zelfs als ze de begrenzer vinden kan je zeggen dat je die hebt omdat je soms op een circuit oid rond rijdt, of een ander bullshit verhaaltje
 
Hoe je hem kan ontgrenzen staan een aantal videos van op het internet. Staan er dacht ik ook een paar tussen met de stijl begrenzer die ik hierboven omschreven had, ik zou trouwens wel gewoon een schakelaartje gebruiken ipv een eurobegrenzer.
En zelfs als ze de begrenzer vinden kan je zeggen dat je die hebt omdat je soms op een circuit oid rond rijdt, of een ander bullshit verhaaltje
Ze zullen je zeker door laten rijden als je een mooi verhaal over circuit ophangt denk jij?......
Punt is dat het niet mag en daarmee uit.

Ik snap dat nooit, je weet dat je te hard rijd en dat er een kans is dat je gepakt kan worden voor te hoge snelheid. En dan allemaal moeilijk doen met begrenzers e.d. die je cdi alleen maar slopen.
Je rijd te hard dus neem ook je verantwoordelijkheid als je gepakt wordt. Ik rijd zelf ook 70GPS en heb ook een 70cc en alles gehad maar altijd het risico genomen, hoort er nou eenmaal bij als je harder wilt rijden.
 
Of die agenten het geloven of niet maakt niet uit. Als hij onder de 55 gaat krijg je geen wok. Vinden ze begrenzer en schakelen ze hem uit hebben ze hem ter plekke ontgrensd om hem harder te laten rijden en is het dus niet strafbaar meer. Anders zouden ze net zo goed je cdi doorzagen
 
Ze zullen je zeker door laten rijden als je een mooi verhaal over circuit ophangt denk jij?......
Punt is dat het niet mag en daarmee uit.

Ik snap dat nooit, je weet dat je te hard rijd en dat er een kans is dat je gepakt kan worden voor te hoge snelheid. En dan allemaal moeilijk doen met begrenzers e.d. die je cdi alleen maar slopen.
Je rijd te hard dus neem ook je verantwoordelijkheid als je gepakt wordt. Ik rijd zelf ook 70GPS en heb ook een 70cc en alles gehad maar altijd het risico genomen, hoort er nou eenmaal bij als je harder wilt rijden.

tja niet iedereen neemt risico's eh
 
Ik heb zelf van malossi: nokkenas, multivar met 7,2gram rollen, 80cc en een digitronic (speciaal voor 4v). sproeier 82 gebruiken. standaard koppeling en vertanding. misschien is de digitronic iets voor jou? je vespa maakt dan 1000 toeren meer en je merkt als je 65 ongeveer rijdt dat er een soort boost.
 
Back
Top