Vespa 50cc trekt niet door

strijbje

New Member
Beste

Mijn vespa lx 50 4t 4v uit 2009 wilt niet harder optrekken dan rond de 35. Bij de 35 begint hij te pruttelen en terug te vallen. Normaal liep hij 60

Ik heb de olie vervangen met een Castrol 10w-40
De sproeier een maatje groter maar hielp niet
Luchtfilter vervangen maar wilde niet werken.

Na het vervangen van de olie liep hij maar 35

weet iemand wat ik kan doen of herkent het probleem?
 
Advertisement - register to remove this

Lijkt heel veel op het probleem wat ik heb met mijn tweeklepper, ik ben ook nog steeds aan het zoeken, en heb inmiddels het hele blok uit elkaar getrokken, helaas nog zonder resultaat.
 
Lijkt heel veel op het probleem wat ik heb met mijn tweeklepper, ik ben ook nog steeds aan het zoeken, en heb inmiddels het hele blok uit elkaar getrokken, helaas nog zonder resultaat.
Ah okay

Bij mij was het dat ik de olie had vervangen en de nieuwe sproeier erin zette, daarna even liet lopen en ging rijden. Trok goed op maar met wel veel geluid. Rond de 25-30 begon hij met stotteren en viel terug

Na de standaard sproeier er weer terug in te zetten bleef hij stotteren. Misschien wil de bougie nog wat doen
 
In piaggio hoort 5 w 40 olie standaard. Meeste voorkomende fout is teveel motorolie erin doen.. Ja en dan kan die gaan inhouden en gaan pruttelen.

Durf geen uitspraak te doen i.v.m de sproeier. Hij zou iets groter moeten als de motor ontgrensd loopt. Maar de maat verschilt met het 2 valve blok.
Als er standaard 75 erin blijkt te zitten zou je met 78 al redelijk ver komen. Maar volgens mij is de hoofdsproeier voor 4valve nog kleiner dan bij de 2 valve.
 
Back
Top