Vespa 4T 4V issues

David geluk

New Member
Graag jullie hulp in deze :)
Ik heb ik het verleden een hoop met 2 takt blokken gedaan, maar dit is nieuw. Voor woon/werk verkeer heb ik een vespa 4T 4V gekocht. Deze maakte een ratelend geluid wat een defecte koppakking bleek te zijn. Deze is gerepareerd en wel. Enkel blijf ik tegen een paar dingen aanlopen:

- De scooter houd een kleintje in, zeker bij half gas. bij volgas heb ik hier minder last van.
- De scooter geeft een plofje uit de uitlaat bij gaslos wanneer deze warm is.
- Als ik het contact uit zet loopt de scooter 2 of 3 slagen even door. Niets ernstigs maar gelijk uit gaat hij niet.
- Ik vind de scooter ook best herrie maken in vergelijking met een 4V 2T, maar daar schijnen ze bekend om te staan

Hij heeft een nieuwe bougie gehad bij de beurt en er zit nu sproeier 75 in. varioring is er ook uit en loopt nu 56 op de teller.
bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Plofjes had ik ook, dat was na kleppen stellen over.
Inhouden ook iets , en twijfelen tijdens het optrekken.
Nu sproeier 78 , Malossi Multivar en onbegrensde CDI.
Loopt ruim 60 GPS.
Dat de scooter door blijft lopen lijkt mij op "nadieselen".
Je zou eens een toevoeging aan de benzine kunnen doen. Kleppenreiniger, carburateurreiniger, doe ik ook af en toe.
 
Last edited:
Bedankt, zal kijken naar de reiniger. Kleppen zijn namelijk gesteld samen toen de koppakking vervangen is. Dit zal ook de dip wegnemen?
Overigens valt op dat het verbruik best fors is. Als ik 120km haal op een volle tank is het veel.
 
Last edited:
Bedankt, zal kijken naar de reiniger. Kleppen zijn namelijk gesteld samen toen de koppakking vervangen is. Dit zal ook de dip wegnemen?
Overigens valt op dat het verbruik best fors is. Als ik 120km haal op een volle tank is het veel.
Wij halen gemiddeld 1:35.
 
ik denk dat 4V 2T andersom moet zijn? een 2T heeft 0V ;)
nadieselen kan op (na) gloeiende kooldeeltjes of misschien vezels van je nieuwe koppakking? als ie dorstig is lijkt me dat ie rijk loopt, wat ook plofjes kan geven volgens mij.
 
Back
Top