Vespa 2takt 2009 loopt warm niet

Mickka

New Member
Hi allen,

Ik ben in het bezit van een Vespa 2 takt uit 2009. De prop is uit de standaard uitlaat en de vario ring is eruit.

De scooter rijd, als hij koud is, erg goed. Trekt prima op, blijft constant en doet niks geks. Na 10min (als hij dus warm begint te worden) maakt hij het welbekende brrrroaaapp geluid. Ik moet dan spelen met het gas om enigzins vooruit te komen, maar daar haal ik zelfs geen 5 km/h mee. Bij volgas valt hij uit.

Wat ik al gedaan heb om dit te kunnen verhelpen:
- carburateur schoongemaakt en doorgeblazen
- nieuwe vlotter + vlottternaald
- sproeier vervangen (nu sproeier 58)
- membraam gecontroleerd en is in orde
- spruitstuk vervangen want trok hij valse lucht
- bougie is zgan en heeft een hele goede koffie-met-melk kleur
- trekveertjes vervangen
- drukveer vervangen
- benzinefilter vervangen

Het spruitstuk vervangen heeft toen wel iets geholpen, maar het brrroaapp geluid is daarmee nog steeds niet verholpen.
Overigens ook al geprobeerd om de benzine tank te ontluchten door zonder dop te rijden.

Ik ga al een tijdje mee met het afstellen/ opvoeren enz. van scooters, maar ik ben bijna ten einde raad.
Waar ik zelf nog aan denk is dat hij niet goed vacuum trekt waardoor hij niet voldoende benzine krijgt. Iemand enig idee hoe je dat kunt controleren? Hij zit wel gewoon op de carburateur en heb hem al doorgeblazen. Uit de benzine slang komt wel benzine.

Uitlaat is een half jaar oud.

Wie o wie?
 
Advertisement - register to remove this

Eerst paar dingen met zekerheid vaststellen..
1 membraam is goed zeg je , heb je dat gecontroleerd met je hand achter carb ?
2 controle op valse lucht gedaan vij warme motor met remreiniger ?
3 als scooter uitvalt is vlotterkamer van carb nog vol of leeggetrokken ?
4 bougiedop doorgemeten en stukje van de kabel afgeknipt en dop opnieuw erin gedraaid ?
 
Mickka said:
Waar ik zelf nog aan denk is dat hij niet goed vacuum trekt waardoor hij niet voldoende benzine krijgt. Iemand enig idee hoe je dat kunt controleren?

Als het een vacuum gestuurde kraan betreft en geen vacuumpomp dan is dit simpel te testen.
Laat de vacuumslang aangesloten op de vacuumkraan.
Haal de slangen van de ingang en uitgang van de vacuumkraan los en verbindt deze met elkaar door.

verder om het benzine niveau te controleren in de vlotterkamer kun je op de nippel om de vlotterkamer te legen een doorzichtig slangetje monteren en het aflaatkraantke/boutje open zetten, houdt daarbij het uiteinde van het slangetje hoger dan de carburateur.
Door de communicerende vaten zou je nu het niveau in de vlotterkamer kunnen aflezen.
 
Back
Top