Vespa 2 takt

Advertisement - register to remove this

Sparky

Well-Known Member
Dat ligt er een beetje aan hoe je hem gaat gebruiken.

Ik persoonlijk zou nooit meer gaan voor een tweetakt, andere leden zweren erbij.
 

NTTman

Member
neem 4 takt voor alledaags gebruik, geen gesleutel meer enzo tenzij je dat leuk vindt, stuk zuiniger en je stinkt niet meer naar 2 takt olie. 2 takt for life
 

eurokit

Well-Known Member
Staff member
Wat wil je precies weten? Je vraag mag wel iets meer gedetaillieerder.

Zelfde soort blok eronder als een zip.. 11 inch wielen. Vespa is een begrip onder scooters alleen iets overdone wat het product werkelijk is.

Nadeel van een 2-takt blijft voor mij de stank, het olie verbruik (2000 km op 1 liter) tegenover 800ML tot 4000km (en olie word niet eens verbrand.)
Moeilijker te begrenzen.. Want een prop in de uitlaat bocht zorgt ervoor dat je al meer vermogen verliest tegenover een 4-takt die helemaal geen prop in de uitlaat heeft.. Een 4takt kan je laten presteren door een grotere cilinder.. (meestal heeft een uitlaat amper tot geen nut, tenzij het echt een bottleneck word) 2takt heeft echt een goede uitlaat nodig om echt prestaties eruit te halen, vaak een pijp die meer herrie maakt.

Bij een carburateur 2takt haal je maximaal kwa verbruik wellicht 1:25 tot 1:27.. Vaak zit je zelfs gewoon veel lager.
Boven de 1:30 zit je zoiezo met een 4takt).
 
Advertisement - register to remove this
Top