Verzuipt

Advertisement - register to remove this

Sproeiers/sproeierbuizen vuil?
Ik zou daarom de carburateur eens goed onder handen nemen (schoonmaken).
 
Last edited:
Ja heb er reeds al nieuwe sproeier in nieuw membraam nieuwe bougie nieuwe e schoke en heb hem rijdend weg gezet en doet hij niks anders als verzuipen de bougie is elke keer zeik nat
 
Ik weet de rest van je afstelling niet maar heb je de std sproeier onlangs nog vervangen/vergroot? Denk daarom nu eerder aan een te grote hoofdsproeier...

Staat de luchtstelschroef ook op 1.5 slagje open? De basis afstelling.
 
Beschrijf het verzuipen eens, en slaat de motor uberhaupt wel aan? Wat doet de motor precies?
Erg stotteren of een soort van bluuhhh geluid (niet de sterkste uitdrukking, maar kan zo gauw niks anders bedenken)
En heeft men een 2 takt of 4 takt variant?
 
Last edited:
Ik weet de rest van je afstelling niet maar heb je de std sproeier onlangs nog vervangen/vergroot? Denk daarom nu eerder aan een te grote hoofdsproeier...

Staat de luchtstelschroef ook op 1.5 slagje open? De basis afstelling.

Heb er een standaard caberateur achter met sproeier 52 zal morgen de lucht schroef nog eens op 1.5 zetten
 
Het is een twee takt heb hem in middels weer aan de praat maar moet ver weg komen de bougie is nat en zwart het lucht filter is nieuw moet een paar keer flink gas geven voor hij redelijk loopt ook als ik van het gas af ga blijft hij nog wat hoog in toeren hangen voor hij terug zakt naar de 2 duizend toeren
 
heb er reeds al nieuwe sproeier in nieuw membraam nieuwe bougie nieuwe e schoke
Dus al een revisie gedaan zo te lezen en rijdend weggezet...
Misschien lijkt 't op "verzuipen" maar is het een valse-lucht probleem.
-mebraan vernieuwd, pakking ertussen?
-sproeier is een std 54, moet goed zijn...
Carburateur/spruitstuk checken op evt valse lucht?

Carburateur ook GOED schoongemaakt? 1 vuiltje in een sproeier/kanaaltje kan je scooter al op afslaan...
 
Dit kan te maken hebben met o.a. de verkeerde bougie.
Ook een onjuiste afstelling van de carburateur (gasnaald en sproeier) kan dit veroorzaken alsmede valse lucht!
Sproeier 52 is ook de standaard sproeier, loopt het spulletje harder/sneller dan 50 km, is een aanpassing noodzakelijk.
Dus nogmaals, beschrijf het motorgedrag goed en benoem de huidige afstellingen van de carburateur, vario etcetera...

En is het een AC of LC motorblok variant?
 
Dus al een revisie gedaan zo te lezen en rijdend weggezet...
Misschien lijkt 't op "verzuipen" maar is het een valse-lucht probleem.
-mebraan vernieuwd, pakking ertussen?
-sproeier is een std 54, moet goed zijn...
Carburateur/spruitstuk checken op evt valse lucht?

Carburateur ook GOED schoongemaakt? 1 vuiltje in een sproeier/kanaaltje kan je scooter al op afslaan...


Spruitstuk is nieuw zit wel een klein scheurtje in de aansluiting van het lucht filterhuis dat achter op de carberateur komt zou dat de oorzaak zijn?
 
Dit kan te maken hebben met o.a. de verkeerde bougie.
Ook een onjuiste afstelling van de carburateur (gasnaald en sproeier) kan dit veroorzaken alsmede valse lucht!
Sproeier 52 is ook de standaard sproeier, loopt het spulletje harder/sneller dan 50 km, is een aanpassing noodzakelijk.
Dus nogmaals, beschrijf het motorgedrag goed en benoem de huidige afstellingen van de carburateur, vario etcetera...


Alles is volgens mij standaard loopt zo rond de 52 a 53 kilometer per uur zitten 8 grams vario rollen in de gas naald staat op de laagste stand en de lucht schroef staat rond de 3 slagen open
 
Sproeier 52 is ook de standaard sproeier,
Niet om heel pietluttig te doen maar volgens linkje hieronder gaat hier toch echt een 54 in. Maargoed...
https://www.easyparts.nl/showdrawin...-m18371-m13380-s13383-d117243/Carburetor.html
Alles is volgens mij standaard loopt zo rond de 52 a 53 kilometer per uur zitten 8 grams vario rollen in de gas naald staat op de laagste stand en de lucht schroef staat rond de 3 slagen open
Gasnaald terugzetten op midden. Nergens voor nodig dit aan te gaan passen. Scooter loopt hierdoor nutteloos te rijk...
Nogmaals: luchtschroef 1.5 slag! Basisafstelling, niets aan doen.
Bougie een 6/7 meer dan zat op een originele scooter.
 
Niet om heel pietluttig te doen maar volgens linkje hieronder gaat hier toch echt een 54 in. Maargoed...
https://www.easyparts.nl/showdrawin...-m18371-m13380-s13383-d117243/Carburetor.html

Gasnaald terugzetten op midden. Nergens voor nodig dit aan te gaan passen. Scooter loopt hierdoor nutteloos te rijk...
Nogmaals: luchtschroef 1.5 slag! Basisafstelling, niets aan doen.
Bougie een 6/7 meer dan zat op een originele scooter.


Dankje voor de info ga hier morgen mee aan de slag
 
Niet om heel pietluttig te doen maar volgens linkje hieronder gaat hier toch echt een 54 in. Maargoed...

Dit klopt, echter kleeft er nog een extra verhaal aan vast.....

@ de TS, v.w.b. de bougie is het de, NGK-CR7EB voor het kloon motorblok. (B1E40QMB)
Dit is voor de brom versie, snor is: NGK-CR5EB.

Origineel blok (HA1 van Peugeot) is het de: NGK-BR7HS voor de brom.
Snor: NGK-BR5HS.....

Carburateurs zijn ook verschillend, kloonblokken maken gebruik van de Teikei carburateur.
Origineel Peugeot maakt gebruik van de Gurtner carburateur.

Origineel standaard sproeier v.w.b. de Gurtner PY-12 mm is 52...
Er zijn ook 2 varianten v.w.b. het kloon motorblok...
Gurtner PY-15 en de Teikei PZ-15, in 2009 heeft er een aanpassing plaatsgevonden waarvan ik de manual even zal bijvoegen.
Dit heeft te maken met enkele sproeiers welke in de carburateur gemonteerd zitten.
Vanwege het feit dat men erg belangrijke info achterwege laat, wordt het een beetje een raadspelletje waar niemand op zit te wachten.
Bekijk intussen deze manual is van Peug.....
 

Attachments

  • SUBJECT CARBURETTOR EVOLUTIONS.pdf
    94.2 KB · Views: 17
Je hebt je huiswerk ongetwijfeld gedaan Floris o_O

Ik was mij uit mijn vage Peugeot verleden al bewust van de PY Gurtner. TS liet in zijn beginpost helaas verdere info achterwege waardoor ik voor 't gemak maar even de meest voor de hand liggende Speedfight3 koos zonder al te voorbarige conclusies te willen trekken...
 
Niet om heel pietluttig te doen maar volgens linkje hieronder gaat hier toch echt een 54 in. Maargoed...
https://www.easyparts.nl/showdrawin...-m18371-m13380-s13383-d117243/Carburetor.html

Gasnaald terugzetten op midden. Nergens voor nodig dit aan te gaan passen. Scooter loopt hierdoor nutteloos te rijk...
Nogmaals: luchtschroef 1.5 slag! Basisafstelling, niets aan doen.
Bougie een 6/7 meer dan zat op een originele scooter.

Alles weer naar basis insteling gedaan en loopt weer als een zonnetje bedankt voor de tips!!
 
Back
Top