Verzuipen?

Ludix-Tuning

Well-Known Member
Beste alle,

Ik heb een Yamaha Neos Brom
setup 70cc DR
Carburateur : 19mm Black edition
Malossi vario
stnd koppeling Rode druk/trekveer
Yasuni R omgelast na C16

sproeier 125

Nu heb ik alleen een probleem met het afstellen
hij pakt in het begin hoge toeren en wilt wel wegrijden maar verzuipt vervolgens..
op de choke doet die het beter en komt langzaam van zijn plek af
ook hierna verzuipt hij

Choke erop = meer benzine.. loop beter met choke erop! zonder choke waardeloos
dus grotere sproeier.. ik heb 115 al geprobeerd was niet goed
125 zit er nu in maar ook niet goed,
moet ik dan nog veel hoger?

Ook met de luchtschroef spelen blijkt weinig te helpen
Iemand nog suggesties of ideeen?
ik hoor ze graag

Mvg Rick
 
Advertisement - register to remove this

hoe heb je een R omgelast naar een c16? dit zijn 2 totaal verschillende pijpen?

je luchtschroef moet je op 1,5 slag laten staan en vanuit daar de rest afstellen..
choke aan betekend niet meer benzine maar minder lucht, dus een rijker mengsel.
wat voor filter gebruik je?
welke stand staat de gasnaald?
 
Malossi powerfilter zit erop
gasnaald op de ene laatste stand van onderen

hoe die is omgelast is van het begin
dat die nu een losse flens heeft en gelast is tot aan waar de uitlaat dikker word (expansie?)

luchtschroef staat op 1,5

ik hoor graag meer
mvg
 
ik zou de originele filter er op zetten, dit is veel makkelijker afstellen namelijk.

zomaar een uitlaat omlassen doet hele gekke dingen met een uitlaat.. ze zijn ontworpen zoals ze zijn, ga je 2 uitlaten combineren klopt er van de berekening helemaal niks meer.
 
hoe heb je een R omgelast naar een c16? dit zijn 2 totaal verschillende pijpen?

je luchtschroef moet je op 1,5 slag laten staan en vanuit daar de rest afstellen..
choke aan betekend niet meer benzine maar minder lucht, dus een rijker mengsel.
wat voor filter gebruik je?
welke stand staat de gasnaald?

dat klopt niet helemaal , als je de choke gebruikt open je een luchttoevoer , die net als de carburateur zelf het mengsel aanzuigt door de chokesproeier, dus en feite een kleine carburateur in de carburateur. dus eigenlijk meer lucht EN meer benzine..

maar om het even simpel te houden , de scooter krijgt dus veel te weinig!

zet het standaard luchtfilter er eens op met ongeveer een 94 a 96 sproeier. , gasnaald in het midden of 2e gleufje van onder. en de luchtstelschroef op 1,5 slag.

dan moet de scooter het redelijk doen , als dit niet zo is is er wat aan de hand buiten de carburateur om! dus valse lucht , lekke krukaskeerringen , tank leeg :X , vacuumkraan kapot , enz.

uitlaat omlassen is nogal dom , zeker omdat beide uitlaten goeie uitlaten zijn al...

wat nog kan is dat je er een andere gasnaald in moet zetten..

kijk even naar de sproeiers die erin zitten , en de naald , wat voor type naald , en naaldbuis (waar je de sproeier in draait) , wat voor stationairsproeier erin zit (zit naast de hoofdsproeier) ..
 
Ik heb nu sproeier 80 erin met orgineel luchtfilter en 1.5 slag luchtschroef
nu doet de scooter het behoorlijk goed
alleen moet er nog wel een iets grotere sproeier in boegie is lichtjes aan de witte kant

met de uitlaat trekt die goed door!
soms denk ik te goed! aangezien ik een idee heb dat die veel te veel toeren maak onder het rijden, misschien is die uitlaat wat te hoog gegrepen en moet ik er gewoon een Normale Yas.R op zetten?

Grtzz
 
Back
Top