Verzuipen of te arm??

UndercoverNL

Active Member
Goedenavond

Ik houd het maar zo kort mogelijk, aerox 2009, net nieuwe carb: dellorto 17.5mm, voor de nieuwe carb starte en reed hij wel.
Hij start niet tot nouwlijks, als ie start valt ie vaak gelijk weer uit. Als ie goed start en ik geef gas blijft hij lopen, maar zodra ik hem weer stationair laat lopen valt hij uit, start en loopt wel met remreiniger maar daarna weer niet.
Bougie blijft droog na het starten.

Het enigste wat veranderd is na dat hij wel nog goed liep is dus de carb.

Iemand ideeën?
 
Advertisement - register to remove this

als hij met remreiniger wel start lijkt het mij dat de sproeier te klein in. Je zou kunnen proberen de luchtschroef iets verder in te draaien.
mm, er zit de standaard 80 in, ik kan proberen de sproeier uit men oude carb over te zetten, maar vgm was die nog kleiner, dat was merkloze troep dus staat ook geen maat op de sproeier.

Heb ook geen hele enge setup ofz, yasuni R met std cilinder en krukas.

Heb de vlotter even opengemaakt en er zit gewoon benzine in, en ik kan de sproeier niet overzetten, want is niet hetzelfde typen, maar op het oog lijkt degene uit de oude carb kleiner, of gelijk, maar zeker niet groter.
 
Last edited:
Met geen enkele luchtschroef stand veranderd hij. Zo ook bij de stationair schroef.

Ook met de oude carb start hij nu niet, ik heb het idee dat ik misschien iets fout heb gedaan met het opnieuw opbouwen van de gasnaald, en dat hij daarom geen benzine krijgt doordat die gasnaald niet omhoog komt. Of dat de choke kapot / nat is geworden bij het overzetten, alleen weet ik niet hoe ik de choke zou moeten testen.

En met beide carbs start hij gewoon op remreiniger en lijkt hij ook goed te lopen.
 
choke testen :
Maar weet je zeker dat de compressie in orde is , heb je dit gemeten?
kan je de choke gewoon op de + en - van je scooter accu aansluiten? Heb namelijk niet echt iets anders.

Ik zal vanmiddag even kijken, maar heb geen compressie meter dus het enigste wat ik kan doen is ff men vinger op het bougie gat houden.
Maar als hij geen compressie heeft start hij toch ook niet op remreiniger? Of heb ik dat mis
 
Remmen reiniger is veel vluchtiger van samenstelling als een benzine mengsel , en ontbrand hierdoor sneller , net als een start vloeistof ( startpilot)
Choke kan je ook op je scooter accu testen , geen probleem.
Vinger op bougie gat is echt geen graad meter , probeer maar eens een waterslang dicht te drukken , en dat is hoogstens 3 bar.
 
Remmen reiniger is veel vluchtiger van samenstelling als een benzine mengsel , en ontbrand hierdoor sneller , net als een start vloeistof ( startpilot)
Choke kan je ook op je scooter accu testen , geen probleem.
Vinger op bougie gat is echt geen graad meter , probeer maar eens een waterslang dicht te drukken , en dat is hoogstens 3 bar.
aa oke, ja het probleem is dat ik geen compressie meter en 12v kabel heb liggen om die dingen te testen.

En ik hem eigenlijk zaterdag nodig heb :/
De compressie zou niet kapot horen te gaan door puur het vervangen van de carburateur lijkt me, de vlotter loopt vol.
Alleen is de bougie niet nat na het starten, terwijl die dat toch wel moet zijn of niet?

Hoop dat er nog iets voor de hand liggends is wat ik kan proberen / checken.
 
Zuig je de vlotterbak wel vol na het wisselen van de sproeier ?
Dan pas zuigt de cilinder de benodigde brandstof aan via het Venturi principe.
Als die niet genoeg brandstof bevat kan die niet vernevelen.
Ik trek na het wisselen van een sproeier vaak ff de vacuüm slang eraf en zuig aan het slangetje en zo de vlotterbak vol loopt/is.
Mijn ervaring is dat met een 12mm en 17,5 het anders een eeuwigheid duurt als je moet kicken om hem vol te krijgen.
 
Zuig je de vlotterbak wel vol na het wisselen van de sproeier ?
Dan pas zuigt de cilinder de benodigde brandstof aan via het Venturi principe.
Als die niet genoeg brandstof bevat kan die niet vernevelen.
Ik trek na het wisselen van een sproeier vaak ff de vacuüm slang eraf en zuig aan het slangetje en zo de vlotterbak vol loopt/is.
Mijn ervaring is dat met een 12mm en 17,5 het anders een eeuwigheid duurt als je moet kicken om hem vol te krijgen.
ja zeker, die is gewoon vol, heb het probleem gevonden, had ff men hand op de luchtinlaat van de carb gehouden en toen starte hij opeens, dus hij kreeg te veel lucht, heb de luchtschroef helemaal ingedraaid en de stationair schroef ook en nu loopt hij weer, en mooi ook haha.

Bedankt voor de hulp!
 
Back
Top