Verzenden groot pakket

maartuh

Well-Known Member
hallo,

Ik heb een uitlaat te koop staan van am6. Een onderlangse MK uitlaat. Deze is (ook zonder demper) vrij lang.

Iemand vroeg mij om de uitlaat te verzenden. Ik heb al heel veel verzonden maar een uitlaat van deze afmetingen nog nooit.
Mijn vraag is of de uitlaat in een doos MOET zitten of alleen flink omwikkelen met bubbeltjesfolie ook goed is.

Dus mijn vraag is of dit toegestaan is. Zo niet hoe zouden jullie dit dan aanpakken?

Alvast bedankt,

Gr. Maarten
 
Advertisement - register to remove this

Yasuni uitlaten worden ook gewoon geleverd in een zak..

Gewoon inpakken met die folie, en erheen gaan.
Als ze het weigeren dan vraag je lief waar je in godsnaam zo lange doos vandaan moet halen.
 
ik stuur zoiets altijd in een doos op , anders heb je grote kans op beschadigingen e.d.

jij zou het vast ook niet netjes vinden als iets in een vuilniszak aankomt oid..

ik stuur alles op in een doos , en meestal voeg ik daar krantenpapier als beschermingmind toe , is als verfrommeld papier zeer stevig en schokbestendig , en dan de doos netjes dicht tapen met goeie tape..
 
Een doos kan je ook zelf in elkaar flansen natuurlijk, en kost geen extra ruimte vergeleken met het versturen in een zak. Ze meten de grootste waarden van je lengte x breedte x hoogte, als er een doos om heen zit of niet verandert dat niet van, mits jij die doos om je uitlaat heen bouwt.. uh misschien niet heel duidelijk neergezet hier maar oke :p

Wat jij wil is wel toegestaan, max afmetingen van paketten staan op tpgpost.nl wel
 
klopt ,maar ik weet zeker dat een uitlaat van een RS niet zo lang kan zijn dat ie in een normale vierkante niet verzonden word ,mits je natuurlijk even de demper eraf haalt.

en bovendien hebben ze @ de post natuurlijk liever allemaal vierkante dozen ipv allemaal losse meuk , en is ook veiliger tijdens het vervoer ivm beschadigingen natuurlijk.
 
Ja dat komt ook alleen maar omdat die gasten gooien met je spullen.

Ik doe er ook altijd een sticker op met BREEKBAAR, dan doen ze sneller voorzichtig.
Deze heb ik toevallig liggen omdat ik voor mijn oude werk wel eens pakketjes moest verzenden.

Je kan er natuurlijk ook met een grote stift het erop schrijven!

Verder is een doos natuurlijk wel zo netjes, maar als je geen karton/dozen tot je beschikking hebt om dit pas te maken voor je uitlaat, zou ik het lekker in die folie wikkelen.
 
Oke dus het is wel toegestaan,

Mijn vraag is beandwoord.

Eerst zal ik nog even proberen een doos te maken, en anders gewoon zo natuurlijk.

De uitlaat zit gewoon onder de 10 KG dus blijft altijd 6.75 imo dan....

Bedankt voor de snelle reacties :)
 
TNT ;)

ik heb eigenlijk nog nooit iets gehad wat kapot is aangekomen , en omdat er @ TNT e.d. redelijk hardhandig mee om word gegaan kun je het dus beter goed inpakken , een sticker erop plakken met breekbaar zal een machine die de pakketjes sorteerd ook echt niet voorzichtiger te werk laten gaan ;)
 
Je kunt hem inpakken met bubbeltjes folie, ik krijg wel vaker vreemd gevormde pakketten hier op het werk. Ik weet niet hoe het er aan toe gaat bij een sorteercentrum, maar een sticker met breekbaar helpt opzich wel een beetje voor degene die hem ophaalt bij jou postkantoor, en voor degene die hem aflevert op het adres.

6,75 euro:
- maximum formaat: 100 x 50 x 50 cm

12,95 euro:
- maximum formaat: 140 x 78 x 50 cm
 
Back
Top