verzekerings/juridisch vraagje

Ketelbinkie

Well-Known Member
ik kan voor een prikkie een zip sp overnemen van iemand, maar die persoon ken ik maar vaag en de deal klinkt te goed om waar te zijn.....ik heb de scooter wat betreft diefstal al nagevraagd en dat zit goed, maar kan het bijvoorbeeld ook zo zijn dat de scooter total loss is verklaard zonder dat dit te achterhalen valt voor anderen (ik in dit geval)?

of wordt alle geleden schade gelinkt aan de scooter in een of ander bestand ergens?
 
Advertisement - register to remove this

wat je moet doen is dan er gewoon heen gaan, neem een vriend/ouder mee en ga er naar kijken, rijd hij gewoon goed lekker, kappen e.d nog goed en vraag er ook een beetje na of er iets mis makementen e.d zegt hij dat alles goed is en je hebt er een getuige bij en later blijkt het een bagger ding te zijn kan je het bij een rechter voorleggen. dan KAN de rechter zeggen dat alle kosten vergoed moeten worden.

Mvg,
 
ok, maar ik kan dus nergens zwart op wit het verleden van de scooter checken ofzo? ik bedoel als een scooter door een schade expert total loss wordt verklaard neem ik aan dat het wettelijk verboden is om er nog op te rijden....toch?
 
Kenteken gewoon direct over laten schrijven! Weet je zeker dat er niets mee is of iets dergelijks!! Natuurlijk wel gewoon kijken/rijden op de scooter! En neem iemand mee die er verstand van heeft!!
 
wanneer een scooter totallos is verklaart worden ook de papieren in beslag genomen en is het dus niet mogelijk de scooter te laten overschrijven.
chek even goed of het frame nummer klopt met de papieren en natuurlijk het blok.

als dit allemaal goed is kan je hem veilig over laten schrijven.

veel plezier!
 
is het trouwens verplicht om je scooter total loss te verklaren na een ongeluk?
bijv. je hebt je kappen kapot en je voorvork krom, kosten zijn meer als de dagwaarde dus total loss.
kan ik dan niet zeggen, ik koop 2e hands kappen en en voorvork? als mijne bijv. total loss zou zijn zou ik iig alle onderdelen e.d eruit halen...

Mvg,
 
de scooter total loss verklaren doet je verzekering.
Als jij tegen een paal aan rijd ben je natuurlijk niet verplicht dit te melden bij je verzekering.
Kun je dus gewoon zelf je spullen kopen en repareren.Total loss laten verklaring
wordt pas intressant als je bent aangereden buiten jouw fout om.en de kosten zijn dan hoger.
 
Check het frame-nr met wat op de papieren staat, en schrijf over voordat je hem meeneemt. Verder gewoon iemand met echt verstand van zaken meenemen. Je vriendjes van 16 hebben geen verstand van zaken.
 
Onzin wat je hier zegt!!

16jarige kunnen er best verstand van hebben! Maar veel 16jarige doen of ze er verstand van hebben maar denken nog steeds dat een racekrukas voor extra pk's zorgt!!

Scheer dus niet alle 16jarige over 1 kamp
 
Over één kam is het ;)

En ja ik heb het uiteraard over het gemiddelde, het gros, het merendeel. Of heb je liever dat ik er van uit ga dat net zijn vriendjes wél verstand van zaken hebben en hij ze meevraagt.... en dan blijkt dat ze er geen verstand van hebben, en hij met een kutscooter in huis zit? anyway..
 
Onzin wat je hier zegt!!

16jarige kunnen er best verstand van hebben! Maar veel 16jarige doen of ze er verstand van hebben maar denken nog steeds dat een racekrukas voor extra pk's zorgt!!

Scheer dus niet alle 16jarige over 1 kamp

racekrukas kan voor meer pk's zorgen hoor. :eek:
 
Back
Top