verzekering en kentekenbewijs

stefanoow

Well-Known Member
me kentekenbewijs staat op m'n pa zn naam en de verzekering ook.
Ik heb ze wel bij me als ik rijd, maar ben ik dan eigenlijk wel verzekerd?
 
Advertisement - register to remove this

omdat dat goedkoper (soms) is in verzekering ;)

@ TS dit mag officieel wel geloof ik, zolang jij aangemerkt staat als regelmatige bestuurder.
 
het is goedkoper ja :p

maar dus ben ik wel gewoon verzekerd ?
het is toch zo dat als je toestemming hebt van de gene waar die op naam staat mag je er toch op rijden ?
 
ik vindt dat moeilijk, wat als je je nou moet legitimeren? en dan komt je ID niet overeen met je verzekeringspapieren, ik had het wel geweten als agent.
 
ja oke, maar jij kan toch bewijzen dat je op het zelfde adres woont en je dezelfde achternaam hebt?
het zou in princiepe moeten kunnen.
Een vriend van mijn heeft het ook en hij was betrokken bij een ongeluk en de verzekering dekte hem wel.
Dus zo rijd ik toch verzekerd?

(heeft iemand een antwoord dat ik het zeker weet ? )
 
oke dus dan is het beter als ik het op m'n eigen naam laat zetten, maar dus dan kan ik de komende 2 dagen wel gewoon blijven rijden ?
 
mits je word aangehouden en die agent gaat moeilijk doen. maaar ik zou sowieso het kenteken bewijs op jou naam laten zetten. want dan heb jij het bewijs dat de scooter op je naam staat. en aan eht kenteken op je kentekenbewijs zien ze datdat overeenkomt met wat op je verzekerings papieren staat. dus ik zou alleen je kenteken doen. kost 9 euro bij het postkantoor.

verzekering is ingewikkelder, dan krijg je namelijk restitutiepremie dat is de resterende premie, dus stel: hij is nog voor een half jaar verzekerd, krijg je het geld voor dat halfjaar terug.
je moet dan een hele niuewe verzekering afsluiten. en die moet dacht ik op naam.

dus: alleen je kentekenbewijs is mijn idee.
 
Back
Top