Verzekeren op naam van de ouders?

@SnelleEdje en @Filler

Mijn verzekeraar (Univé) heeft netjes de 8 schadevrije jaren van mijn scooter meegenomen voor mijn autoverzekering.
Had bij Univé alleen een scooterverzekering, maar heb daar een combiverzekering van gemaakt.

Deze bestaat uit:
- Scooterverzekering.
- Autoverzekering.
- Aansprakelijkheidsverzekering.

Scooter en auto zijn op basis van de wettelijke aansprakelijkheid afgesloten.

Conclusie: er zijn dus wel degelijk verzekeraars die de schadevrije jaren overnemen van scooter naar auto en vice versa...
 
@SnelleEdje en @Filler

Mijn verzekeraar (Univé) heeft netjes de 8 schadevrije jaren van mijn scooter meegenomen voor mijn autoverzekering.
Had bij Univé alleen een scooterverzekering, maar heb daar een combiverzekering van gemaakt.

Deze bestaat uit:
- Scooterverzekering.
- Autoverzekering.
- Aansprakelijkheidsverzekering.

Scooter en auto zijn op basis van de wettelijke aansprakelijkheid afgesloten.

Conclusie: er zijn dus wel degelijk verzekeraars die de schadevrije jaren overnemen van scooter naar auto en vice versa...
Helaas doen ze dat alleen indien de scooterverzekering is afgesloten voor een bepaald jaar (2010?). Heb jij jouw scooterverzekering later afgesloten, of sluit je nu één af, kun je de eventueel opgebouwde jaren niet meenemen naar je autoverzekering.
 
@SnelleEdje en @Filler

Mijn verzekeraar (Univé) heeft netjes de 8 schadevrije jaren van mijn scooter meegenomen voor mijn autoverzekering.
Had bij Univé alleen een scooterverzekering, maar heb daar een combiverzekering van gemaakt.

Deze bestaat uit:
- Scooterverzekering.
- Autoverzekering.
- Aansprakelijkheidsverzekering.

Scooter en auto zijn op basis van de wettelijke aansprakelijkheid afgesloten.

Conclusie: er zijn dus wel degelijk verzekeraars die de schadevrije jaren overnemen van scooter naar auto en vice versa...
sommige doen het wel, maar het is niet verplicht
 
Volgens mij zitten er op dit forum veel jonge mensen die allemaal hun verzekering op een of andere manier geregeld hebben.
Wellicht kunnen zij laten weten hoe ze dit betaalbaar oplossen.

Zelf behoor ik, volgens Marwan in een draadje over Helmplicht voor snorscooters, tot de groep bejaarden. (No offence, kan er nog steeds hard om lachen.)
Ik kom nu toevallig deze post tegen. Ik was ietwat te generaliserend bij het opstellen van die post. Ging me meer om het stereotype bejaarde. Excuus Edje ;)
 
Back
Top