Verzekeren op naam van de ouders?

MaFoDes

Member
Goeiemorgen mannen. Met dochterlief binnenkort ook maar eens gaan kijken voor een scooter.
Ik heb haar al zover dat ze vergeet dat er alleen maar Zip's rondrijden en er ook nog andere scooters zijn. Ze heeft een rondje op mijn Kisbee Eur4 gereden en daar kwam ze ook met een grote grijns vanaf.
Mijn dealer heeft er nog een paar in de Euro4 uitvoering die met een leuke korting weg mogen. Zit helaas niet de black edition bij die ze het allerliefste dan had.

Nu hoor ik verhalen (vooral van mijn dochter) dat "iedereen dat zo doet en iedereen heeft de verzekering op naam van pa of ma". Nu ben ik niet zo van dat "iedereen, dus moet ik dat ook", maar ik zie idd het enorme verschil in premie.

Klopt dat idd, gebeurt dat idd zo veel en zijn er nog negatieve ervaringen? Bijvoorbeeld na een ongeval door de jongere?
 
Advertisement - register to remove this

Lees de polis er goed op na, dit kan per verzekeraar verschillen. De verzekering die ik wil afsluiten sluit huisgenoten jonger dan 25 jaar ( oid ) zelfs uit. Zij zijn niet verzekerd als ze op de scooter rijden. Verder denk ik dat je idd een risico neemt als je jezelf als 'regelmatigebestuurder' opgeeft terwijl dat dat in werkelijkeid niet zo is. Als de verzekeraar daar achterkomt als je ze echt nodig hebt ben je zwaar de klos. Ik heb er overigens geen ervaring mee.
Als het de bedoeling is dat dochterlief haar verzekering zelf gaat betalen, zou ik dat als vader deels sponsoren en wat dit betreft geen risico nemen.
 
Lees de polis er goed op na, dit kan per verzekeraar verschillen. De verzekering die ik wil afsluiten sluit huisgenoten jonger dan 25 jaar ( oid ) zelfs uit. Zij zijn niet verzekerd als ze op de scooter rijden. Verder denk ik dat je idd een risico neemt als je jezelf als 'regelmatigebestuurder' opgeeft terwijl dat dat in werkelijkeid niet zo is. Als de verzekeraar daar achterkomt als je ze echt nodig hebt ben je zwaar de klos. Ik heb er overigens geen ervaring mee.
Als het de bedoeling is dat dochterlief haar verzekering zelf gaat betalen, zou ik dat als vader deels sponsoren en wat dit betreft geen risico nemen.
Daar zit wel een behoorlijk prijsverschil in.
Voor een Vespa is dat ruim 20 euro op papa's naam en ruim 80 euro op dochter's naam. Per maand !
 
Auw, da's idd wel heel veel verschil! Vespa is volens mij sowieso duur in de verzekering.
Verder lijkt het me een kwestie van het afwegen van risico's.
 
Lees de polis er goed op na, dit kan per verzekeraar verschillen. De verzekering die ik wil afsluiten sluit huisgenoten jonger dan 25 jaar ( oid ) zelfs uit. Zij zijn niet verzekerd als ze op de scooter rijden. Verder denk ik dat je idd een risico neemt als je jezelf als 'regelmatigebestuurder' opgeeft terwijl dat dat in werkelijkeid niet zo is. Als de verzekeraar daar achterkomt als je ze echt nodig hebt ben je zwaar de klos. Ik heb er overigens geen ervaring mee.
Als het de bedoeling is dat dochterlief haar verzekering zelf gaat betalen, zou ik dat als vader deels sponsoren en wat dit betreft geen risico nemen.
Ik zie dat nu idd ook staan op de website van de ANWB. Eens vragen hoe Centraal Beheer waar ik al mijn andere verzekeringen heb lopen daarmee omgaat.
 
Volgens mij zitten er op dit forum veel jonge mensen die allemaal hun verzekering op een of andere manier geregeld hebben.
Wellicht kunnen zij laten weten hoe ze dit betaalbaar oplossen.

Zelf behoor ik, volgens Marwan in een draadje over Helmplicht voor snorscooters, tot de groep bejaarden. (No offence, kan er nog steeds hard om lachen.)
 
Volgens mij zitten er op dit forum veel jonge mensen die allemaal hun verzekering op een of andere manier geregeld hebben.
Wellicht kunnen zij laten weten hoe ze dit betaalbaar oplossen.

Zelf behoor ik, volgens Marwan in een draadje over Helmplicht voor snorscooters, tot de groep bejaarden. (No offence, kan er nog steeds hard om lachen.)
That makes 2 of us.....
Ik behoor met mijn 54 volgens mijn dochter als ze een slechte bui heeft ook meer achter de rollator dan op een flashy scooter.

Dus ik hoor graag van de jongeren hier hoe zij die shizzle geregeld hebben.
 
Het is zowiezo duur maar ze bouwt dan in ieder geval schade vrije jaren op. Iets wat ze niet doet als het via iemand anders loopt. Als ze later een auto verzekering neemt dan kan ze die schade vrije jaren goed gebruiken.

Ik zou de goedkoopste verzekering zoeken voor haar en die nemen..

Succes.
 
Mijn autoverzekering (Centraal beheer) wil mijn schadevrije " auto jaren" niet laten meetellen voor een daar af te sluiten bromscooterverzekering. Ik vrees dat andersom ook niet geldt.
Zij er hier mensen die hun scooterverzekering via ouders hebben lopen?
 
Mijn autoverzekering (Centraal beheer) wil mijn schadevrije " auto jaren" niet laten meetellen voor een daar af te sluiten bromscooterverzekering. Ik vrees dat andersom ook niet geldt.
Zij er hier mensen die hun scooterverzekering via ouders hebben lopen?

Ik heb de verzekering (nu nog) via mijn ouders lopen. Het scheelt inderdaad veel premie per maand, maar het heeft ook absoluut nadelen. De verzekering kan wanneer ik in een ongeluk terecht kom het eigen risico verhogen of zelfs geen vergoeding uitkeren. Dit kan je voorkomen door je zoon of dochter als afwijkende bestuurder aan te geven waardoor de premie omhoog gaat (maar dan ben je dus alsnog meer per maand kwijt).

Het is dus gewoon een risico, maak je geen ongelukken ben je elke maand veel goedkoper uit, maar als het een keer goed fout gaat ben je veel meer kwijt.
 
Heel zwart-wit gesteld is het een vorm van fraude. De verzekeraar stelt als plicht bij het aangaan van de verzekering dat de verzekerde degene is die het meest gebruik maakt van de scooter. Je kan hier mee problemen krijgen dat een verzekeraar je ook voortaan weigert en als fraudeur op hun zwarte lijst zet. Dan mag je bij de vereende aankloppen, en dan schrik je helemaal van de premie.
 
Mijn autoverzekering (Centraal beheer) wil mijn schadevrije " auto jaren" niet laten meetellen voor een daar af te sluiten bromscooterverzekering. Ik vrees dat andersom ook niet geldt.
Zij er hier mensen die hun scooterverzekering via ouders hebben lopen?
Ik denk dat het niet slim is om dat hier te gaan vermelden.
Je weet nooit wie er meeleest.
 
Je hebt natuurlijk gelijk, ik stel de vraag te direct. Ik ben verder ook maar een "nieuwsgierige buitenstaander" in dit topic.
MaFoDes wilde vooral weten wat de ervaringen hiermee zijn.
 
Bij het afsluiten van de verzekering vraagt elke maatschappij naar de eigenaar en de hoofd- of regelmatig bestuurder van het te verzekeren voertuig.
Als je liegt dan is dat verzekeringsfraude, met alle reeds genoemde gevolgen van dien.

Tot zover de theorie, nu de praktijk:
ja, verzekeren op naam van ouders kan en is goedkoper.
Verreweg de meeste jongeren die dit doen komen er gewoon mee weg en besparen zo op de premie.
Zolang je geen aanspraak maakt op je verzekering merk je er niets van. Jij voldoet aan je verzekeringsplicht, de verzekeraar krijgt premie binnen, iedereen tevreden.

MAAR: zodra jij je verzekering nodig hebt, ben je het bokje.
De verzekeraar zal zijn best doen om aan te tonen dat jij hebt gefraudeerd, zodat zij de schade niet hoeven te vergoeden. Letselschade loopt vaak in de tonnen, zo niet miljoenen, wat per saldo betekend dat jij de rest van je leven aan het betalen bent. Wil je dat risico lopen, alleen voor een wat lagere premie?

(voor de volledigheid: ja, verzekeren is mijn werk)
 
Ze kan beter een Zip nemen en op haar eigen naam verzekeren. Sowieso omdat een zip wat kleiner is en uw dochter dus wat makkelijker zichzelf in evenwicht kan houden oid mocht er eens wat onverwachts gebeuren.Win win want dan word er meteen hopelijk schadevrije jaren opgebouwd. En mocht er ooit een ongeluk gebeuren wat niemand hoopt en er word aangetoont dat u de hoofd bestuurder bent op papier maar dochterlief altijd met de scooter naar school rijdt ben je al de sigaar. En nee heb niet alle reacties gelezen dus wellicht was dit al genoemd.
 
Piaggio is best wel duur in de verzekering. Zijn toch wel het merk als het om de meest aantrekkelijke scooters gaat als het gaat om diefstal.

Zou zelf een oudere peugeot kisbee aanraden.

Goedkoop in de verzekering
Lage opstap en vrij lage zadel
Lekker voor benzine mee kunnen nemen.
Goedkopere onderdelen voor het motorblok (piaggio onderdelen zijn best wel vaker erg prijzig)
 
We (en met name ik) hebben jullie bijdragen ter harte genomen. Vandaag bij de dealer geweest. Ik wilde haar liever niet op een Piaggio vanwege ook de door jullie genoemde redenen (diefstalgevoelig, verzekeringspremie) en het zal geen geheim zijn dat het moeilijk word een nette zip te vinden die niet afgeragd is.
Ze wilde eerst helemaal geen Kisbee, maar toen ze deze vandaag bij mijn dealer zag staan, zag ik pure verliefdheid in haar ogen. 34km/u Kisbee R in Nardo grey met klapdrager, smoke windscherm en een black pack accessoirepakket. Dus we hebben eens goed gepraat en de handtekening gezet.
De verzekering gaat op haar eigen naam, dus de premie zal flink zijn. Maar we hebben afgesproken dat ik tot haar 18e de helft meebetaal. Op die manier neemt ze haar eigen verantwoordelijkheid en kan ze al een stukje BM opbouwen.

Papa gaat binnenkort de koplampen eens aanpassen naar wat ik bij mijn eigen Kisbee ook gedaan heb. Dealer vond het geweldig! (Lampjes )
 

Attachments

  • nardo.jpeg
    nardo.jpeg
    169.4 KB · Views: 21
We (en met name ik) hebben jullie bijdragen ter harte genomen. Vandaag bij de dealer geweest. Ik wilde haar liever niet op een Piaggio vanwege ook de door jullie genoemde redenen (diefstalgevoelig, verzekeringspremie) en het zal geen geheim zijn dat het moeilijk word een nette zip te vinden die niet afgeragd is.
Ze wilde eerst helemaal geen Kisbee, maar toen ze deze vandaag bij mijn dealer zag staan, zag ik pure verliefdheid in haar ogen. 34km/u Kisbee R in Nardo grey met klapdrager, smoke windscherm en een black pack accessoirepakket. Dus we hebben eens goed gepraat en de handtekening gezet.
De verzekering gaat op haar eigen naam, dus de premie zal flink zijn. Maar we hebben afgesproken dat ik tot haar 18e de helft meebetaal. Op die manier neemt ze haar eigen verantwoordelijkheid en kan ze al een stukje BM opbouwen.

Papa gaat binnenkort de koplampen eens aanpassen naar wat ik bij mijn eigen Kisbee ook gedaan heb. Dealer vond het geweldig! (Lampjes )
De meeste auto verzekeraars nemen de opgebouwde scooter schadevrije jaren niet over.
 

Attachments

  • 72B0C4A6-C200-4E78-A002-A423C920B40C.png
    72B0C4A6-C200-4E78-A002-A423C920B40C.png
    400.5 KB · Views: 12
Back
Top