Originally posted by Folkert@MinaRally
Dus beter gewoon je originele spie eruithalen en zelf je vliegwiel iets te verdraaien, lijkt me.
Originally posted by Joël
Dat is helemaal niet aan te raden, je moet niet op een kleine diameter (in dit geval de as) gaan stellen, dat is veel en veel te onnauwkeurig en bovendien vervroeg je dan snel te veel.
Mijn advies is om de grondplaat van de pickup te bewerken, zodat je daarmee kan schuiven. Dan werk je met een veel grotere diameter en gaat het stellen veel preciezer.
Bij Minarelli gewoon even de montagegaten van de ontstekingsgrondplaat uitboren/frezen en stellen met de grondplaat...
Bij voorkeur gradenschijf gebruiken zodat je weet wat je doet...
Originally posted by JohnB
T lijkt mij dat er niet zoveel kracht op een spie komt te staan. Vliegwiel wordt immers met zn conisiteit geklemt. Zelfde als met een binnenrotor. En mn MVT buitenrotor werkt ook zonder soe en zat ook muurvast
Zet de ontsteking ongeveer op 14 a 16 graden vervroeging, als verder alles scherp staat.Originally posted by Folkert@MinaRally
Dus dat vervroegen heeft alleen invloed op je vermogen onderin en hij staat dan te vroeg voor als je steeds boven de +/-12.500 draait?
Gast, denk na.Originally posted by sisqo16
bij zon vervroeginsspie zal hij dus bij het optrekken goed zijn, maar op top slecht, en als ik hem verlaat. trekken brak en top goed. en met originele spie??
Originally posted by mhr#27
Zet de ontsteking ongeveer op 14 a 16 graden vervroeging, als verder alles scherp staat.
Ik heb hier een vervroegingsspie liggen die 12 graden vervroegt, dat zal dus nooit goed gaan bij een beetje fatsoenlijke setup.