Vervroegingsspie

UndercoverNL

Active Member
Een goedemiddag, aangezien ik hier geen recente topics over vond maak ik er maar even een, hoe zit het nou precies met een vervroegingsspie, heeft het nut, kun je er beschadigingen van krijgen, en zit het std in bepaalde krukassen?

Ik zag ergens op dit forum dat in doppler krukassen std een vervroeging zou zitten, geldt dit nog steeds? En zit dit in een Polini for Race die ik in mijn aerox heb?

Ik hoor van allerlei positieve reacties op de vervroegingsspie, namelijk dat je een enorme verbetering zou hebben op gas reactie en power.

Mijn setup is:

Polini for Race
Roze top
17.5 mm
Yasuni R
Std luchtfilter

Zou dit het waard zijn? En nog de belangrijkste vraag, krijg je hier geen schade van op je zuiger en vooral krukas, aangezien de krukas natuurlijk niet terug geduwd hoort te worden voordat hii zijn top bereikt.

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Voor ongeveer 7 Euro weet je het.
Volgens de website van K-parts zou de vervroeging of verlating, afhankeijk van hoe je de spie monteert, ongeveer 5 graden zijn.
Echter wel opletten voor pingelen/kloppen/detonatie vooral bij hogere toerentallen kan de vonk wel eens te vroeg komen en de ontsteking al plaatsvinden als de zuiger nog naar boven beweegt.
Vooral als er al een snelle cdi met een scherpe ontsteekcurve in je scooter zit.
 
Voor ongeveer 7 Euro weet je het.
Volgens de website van K-parts zou de vervroeging of verlating, afhankeijk van hoe je de spie monteert, ongeveer 5 graden zijn.
Echter wel opletten voor pingelen/kloppen/detonatie vooral bij hogere toerentallen kan de vonk wel eens te vroeg komen en de ontsteking al plaatsvinden als de zuiger nog naar boven beweegt.
Vooral als er al een snelle cdi met een scherpe ontsteekcurve in je scooter zit.
nee het was meer om er zeker van te zijn dat er geen standaard vervroeging in een for race krukas zat, en ik dus niet de cilinder / krukas naar zijn grootje ga helpen met een vervroegingsspie. Dan word het toch een stuk meer als 7 euro namelijk haha
 
Back
Top