Vervangen Kilometerkabel

Rixxos

Well-Known Member
De kilometerkabel van mijn scooter is stuk gegaan, hij is namelijk gebroken bij het wiel. Ik wil hem graag vervangen maar ik weet niet hoe:W. Ik heb een phantom F12 50 AC bouwjaar 2005 en ik heb deze kabel besteld: http://www.easyparts.nl/showarticles_info/000717809400/0-156-510-561/168/Kabel-Km-F12-Org.html
Kunnen jullie mij misschien uitleggen hoe ik zo'n kabel moet vervangen?
Ik neem aan dat ik de stuurkap eraf moet halen, wat voor soort gereedschap heb ik daar allemaal voor nodig?
Alvast reuze bedankt,
Rick
 
Advertisement - register to remove this

Je draait hem bij het wiel uit de aandrijver, en achter/in je stuurkap draai je hem uit de cockpit. Kan gewoon met je hand, mocht het echt heel vast zitten dan even een tang gebruiken maar zou niet nodig hoeven zijn.

Stuurkap zit gewoon met wat sterschroeven vast dus een GOEDPASSENDE sterschroevendraaier is wat je nodig hebt* en verder alleen wat gezond verstand. Het kan zijn dat de kabel nog aan de voorvork of spatbord "vergrendeld" zit zodat hij niet tegen je wiel aan kan komen maar dat zie je vanzelf. Je zal met een kwartiertje ofzo wel klaar zijn

*als het net niet helemaal past draai je de boel mogelijk dol en moet je weer nieuwe schroeven halen en de oude op beunwijze eruit krijgen

Dit heeft trouwens weinig met ELEKTRO te maken ;)
 
Ik heb de kabel vandaag succesvol vervangen, was harstikke simpel eigenlijk, het meeste werk zat hem nog in de stuurkappen weer helemaal vastschroeven:p. Ik heb er pas een klein stukje meegereden, maar de kilometerteller doet het weer, wat me wel opviel was dat de meter een beetje langzaam terug en op liep, kan dat te maken hebben, met de nieuwigheid? Ik merkte wel dat er heel veel smeer tussen de aansluting in mijn cockpit zat, dus misschien dat het gewoon nog even warm moet draaien.
 
Moet gewoon gelijk goed zijn. Heb je hem eerder werkend gezien? Want hij valt rustig terug naar nul he, niet dat als je gas loslaat dat die gelijk terugklapt alsof er een veer achter zit
 
Back
Top