Vervangen eindaandrijving

Hoekprofiel van dikke halve meter. Boutje 12 aan het eind. Boutkopje in koppelingshuis, onderaan bij los, bovenaan bij vast, (gebruik trekkracht van het profiel, niet duwkracht) andere uitsparing om het nokje van de standaardveer. Zo los.
Groet,
Hoekprofiel ijzer geperforeerd 38 x 38mm 200cm
 
Ik zou hem toch ook verwarmen als het blauw ziet van de loctite.
Anders dadelijk nog meer kapot, zo'n luchtsleutel slaat overal doorheen.
Of met een kleine brander met een gericht vlammetje.
Ja ik leer alles op de verkeerde manier.
Koop nooit een scooter op marktplaats. Dan beter op een veiling site.
Ik denk een kapot trekveertje, maar ik heb nachtmerries vd carterkap.

Heb eerst met de variateur liggen klooien.
Alles weer in elkaar, geen varioring, wel gladde bus..voor niks uitelkaar gehaald.
Ik zet m weer in elkaar en iets vd
Hoekprofiel van dikke halve meter. Boutje 12 aan het eind. Boutkopje in koppelingshuis, onderaan bij los, bovenaan bij vast, (gebruik trekkracht van het profiel, niet duwkracht) andere uitsparing om het nokje van de standaardveer. Zo los.
Groet,
Hoekprofiel ijzer geperforeerd 38 x 38mm 200cm
Tja hey, dat is ff buiten de box denken. En zo'n hoekijzer heb ik denk ik en anders kost t niks.
Ik heb veel met tractors en vrachtwagens gewerkt en d8 ook die kant op maar wij staken overal een buis in om de arm te verlengen.
Wat jij in principe ook zegt. Oké
Dus wel naar mijn gevoel luisteren.

Het is een tank zo'n Orbit, maar uitelkaar halen pffff.
 
Ik zou hem toch ook verwarmen als het blauw ziet van de loctite.
Anders dadelijk nog meer kapot, zo'n luchtsleutel slaat overal doorheen.
Of met een kleine brander met een gericht vlammetje.
Is er een mogelijkheid dat ik iets fout heb gedaan met t terug plaatsen vd variateur?
Want meteen daarna had ik mijn probleem.
En omdat ik de variateur wel los krijg en zwaardere rolletjes heb gekocht wil ik t risico nemen.

Want als t niet aan de variateur ligt dadelijk achteraf kom ik helemaal niet meer op snelheid.
Goed, rolletjes vervangen.
Invetten? Of juist niet?
Ik ga van 5 naar 6 gram.

Zaterdag heb ik een luchtsleutel voor de koppeling eventueel.
Als ik fout gok met het plaatsen van zwaardere rolletjes en het blijkt toch de koppeling te zijn. Zet ik m een paar dagen aan de kant.
Ik zit te denken of de v snaar wel goed ligt bij de voorste poulie.

Ik ga m nog snel open maken.
Variateur weet ik nu wel v binnen en van buiten.
 
De
Is er een mogelijkheid dat ik iets fout heb gedaan met t terug plaatsen vd variateur?
Want meteen daarna had ik mijn probleem.
Wat is dan nu jou probleem op het moment?
Eigenlijk kan er niet veel fout gaan.
Als de laatste schijf maar zeker ver genoeg erop zit, zodat de schijf met kartels ook ver genoeg erop kan.
52011
Kon geen betere foto vinden, bij mij zit hij nog iets verder erop.
 
De

Wat is dan nu jou probleem op het moment?
Eigenlijk kan er niet veel fout gaan.
Als de laatste schijf maar zeker ver genoeg erop zit, zodat de schijf met kartels ook ver genoeg erop kan.
View attachment 52011
Kon geen betere foto vinden, bij mij zit hij nog iets verder erop.
Aha, de 2e schijf heeft bij mij geen kartels, ik moest alles borgen met de kickstarter ring!
Dat is ook de enige functie van die ring. Daartegen een revet en de krukasmoer.
Marktplaats scooter! Hoppa weer een fout. Ik heb de ramplaat en de Vario met rolletjes erop gedaan, ene helft vd poulie, de bus, v snaar ,andere helft poulie (zonder de kartels) en dan de kickstarter ring met kartels die de hele handel tegen houdt.

Misschien dat je er nu of niks meer van snapt of mijn ellende snapt.

Bout voor op de krukas heb ik 3 zaken voor af gemoeten vanwege de draad.

Dus zou t kunnen dat de variateur helemaal niet lekker zit.
Welkom in mijn wereld!
 

Volgens mij zitten daar toch kartels op.
Of ik moet voor een nieuwe bril.
Ho, maár ik zeg ook niet dat je ongelijk hebt, over een normale Orbit 2.
Ik heb een marktplaats Orbit 2.
Bij mij staat de 2 voor de extra scooters waar ze onderdelen van hebben gehaald en op de mijne hebben gezet.
Ik heb een Orbit 3/4.
Maar alles werkte, tot dat je bijvoorbeeld voor de voorkap 3 verschillende gereedschap nodig hebt, kruiskop, plat en inbus.

Ik zal de onderdelen fotograferen als ik de variateur weer open maak.
Het enige wat alles op zijn plaats houdt is de kickstarter ring.
Je kan t raden, verder geen kickstarter onderdelen te bekennen.

Ik heb wel geleerd om méér geduld te hebben.
Een paar keer was vd scooter een molotovcocktail te maken zeer uitnodigend.

Maar ik maak m. Zit ér al te diep in.
Intussen leer ik wel veel over mijn Orbit. Ik neem t nu met een lach.
 
Gelukkig krijg ik binnen 10 dagen een financiële meevaller en kan ik de carterkap met nieuwe variateur en v snaar en koppeling voor een paar jaar sluiten.
 
Dan zou ik de onderdelen die je mist bestellen bij Zandri, heb je die problemen al opgelost.
Was t maar zo makkelijk. Ik moet met elk onderdeel fysiek naar de scooterwinkel om te checken of het past.

Nu heb ík de juiste koppeling met huis en poelie al, de rest zou ik dan ineens kunnen bestellen. Met de foto's en maten vd onderdelen die eraf komen.

Dus draagrubbers, ringen pakkingen noem maar op , originele v snaar. Of een Polini setje.. maar verder zal ik alleen maar trekkracht kunnen winnen. Bij de 65 GPS is t op vrees ik.
 
Dan zou ik de onderdelen die je mist bestellen bij Zandri, heb je die problemen al opgelost.
Niks slechts over Zandri, ik zal s kijken naar mijn foto's vd variateur. Bij t in elkaar zetten heb ik alles gefotografeerd. Alleen dat duurt een half uur om te uploaden. Ik zal de foto's pakken waar wel een gekartelde rand in zit en dus op de groeven vd krukas blijven zitten.
 
,20190921_122249.jpg20190921_122226.jpg20190915_102502.jpg20190921_122320.jpg20190914_131930.jpg

Dit spreekt voor zich?
Op de ene poulie helft ontbreken de tanden.
Ik heb ook nieuwe rolletjes, wat denken jullie vd oude? De nieuwe zijn 1 gram zwaarder omdat ik nu de cdi heb ontgrenst.

Ik denk erover om een Polini setje te pakken.

Ik wil de carterkap nog 1x open maken.
Heb splinternieuwe koppeling met poulie eraan gekocht. Rolletjes.

En dinsdag pak ik een v snaar en een Polini setje vd variateur.

Maar t blijft een marktplaats scooter.
Ik was allang blij dat ik tenminste t goede Sym blok had.

Dat is de basis, heb alle vloeistoffen vervangen, hij verbruikt helemaal niks aan carterolie, transmissie olie vervangen, luchtfilter, bougie, spiegels erop, geen varioring wel een gladde bus.
Omdat nu mijn koppeling een veertje gesprongen is of zo trekt hij niet tot de 20, dus ga ik niet de stad in.

Want dan doe ik bijna alles om niet te stoppen. Levensgevaarlijk.
Ik rij nu vd fun buiten de kom. En met gare koppeling, nul afstelling en losse bougiedop loopt hij tussen 60 en 65 GPS.

Dus als ik nu zwaardere rolletjes erin doe krijgt hij t nog moeilijker om op top te komen.
De fout kan ook bij de assemblage vd vario door mij zijn gemaakt.

Vandaar een compleet nieuwe eindaandrijving.
Variateur, v snaar en koppeling.
Remblokjes, remolie, winterachterband, nieuwe bougie en dop. En dan moet t goed zijn.

Nog meer suggesties?
 
Dan zou ik de onderdelen die je mist bestellen bij Zandri, heb je die problemen al opgelost.
Ja ik heb net bij hun op de site gekeken. Als ik mijn onderdelen die eraf komen goed op meet zou ik een complete kit kunnen bestellen.
Polini, alleen ik zet er wel mijn nieuwe originele koppeling op.
Verder pak ik dan ook de onderhoudsset er bij. Zodat ik de volgende beurt geen kosten heb.
De set was in de 50eu, maar zit alles in voor een grote beurt.
Vanaf wanneer heb je iets aan een andere luchtfilter?
Ik denk toch pas vanaf de 70cc cilinder of zo.

Mijn huidige luchtfilter box is nogal beschadigd na mijn super ongelukkige val.

De ophanging heb ik een paar cm verplaatst en met een boormachine nieuwe gaatjes in het huis geboord en zo de originele klemmen op de scooter te kunnen hergebruiken.

Maar ik wil m Sinterklaas hebben wat betekent een andere achterband, ook nog, dat profiel heb ik nul vertrouwen in.
Máar dan moet t achterwiel eraf. Ff opzoeken of ik daar voordeel van heb eventueel bij t verwisselen vd eindaandrijving. Sowieso remblokken achter, trommelremmen, en voor is al bekend bij mij.

Zit ook allemaal in die onderhoudsset.
 
Ik zat te denken om toch de zwaardere rolletjes erin te doen.
Net gedaan, hij maakt nu dus nog minder toeren.
Maar het achterwiel kan ik nu bij stationair draaien gewoon tegen houden.
Dus als een scooter niet weg komt hoeft het niet altijd de koppeling of koppelingsveertjes te zijn.

Het kan ook de variateur zijn.
Ik zet er volgende week eerst een Polini setje op vd vario. En de koppeling vervang ik ook.

Het is wel grappig nu. Net reed ik 55 GPS en toen kwam hij pas op toeren.
Dan ga je je toch afvragen wat hij loopt met een betere variateur.

Ik zal dadelijk 10 km rijden. 5 km heen 1 stuk en terug idem.
Geen idee wat de uitslag zal zijn.
 
Ik zat te denken om toch de zwaardere rolletjes erin te doen.
Net gedaan, hij maakt nu dus nog minder toeren.
Maar het achterwiel kan ik nu bij stationair draaien gewoon tegen houden.
Dus als een scooter niet weg komt hoeft het niet altijd de koppeling of koppelingsveertjes te zijn.

Het kan ook de variateur zijn.
Ik zet er volgende week eerst een Polini setje op vd vario. En de koppeling vervang ik ook.

Het is wel grappig nu. Net reed ik 55 GPS en toen kwam hij pas op toeren.
Dan ga je je toch afvragen wat hij loopt met een betere variateur.

Ik zal dadelijk 10 km rijden. 5 km heen 1 stuk en terug idem.
Geen idee wat de uitslag zal zijn.
60 GPS blijft de uitslag. Net over de 60 op de teller.
Mijn variateur is van verschillende scooters samengesteld.
Woensdag Polini setje, en winterband erop.
De scooter gaat bij de 60 wel wat trillen, maar eenmaal dat punt voorbij weet ik niet de topsnelheid.

De wegen zijn niet lang genoeg.
 
Back
Top