vertandingsdeksel demonteren aerox

W

wardooh

Guest
dus bij deze,

Ik reed met mn rox en voelde hem een beetje trillen enzo beetje vaag.
Maar er zat allemaal olie op mn achterwiel en het lekte er gewoon uit!! Ik haalde mn koppeling en poelies los en zag dus dat er een paar boutjes bijna uitvielen zo los zaten ze dus vandaar wss dat vreemde geluid.

Maar nu wil ik dus een nieuwe pakking en olie voor mn vertanding maar ik krijg mijn deksel er niet af :S

heeft iemand misschien een tip hoe ik hem makkelijk kan demonteren?

gr ward
 
Advertisement - register to remove this

hoe lang het erin zit boeit weinig , alleen zou ik wel even een nieuwe pakking erop doen gewoon omdat deze nu wel te lijden heeft gehad ..

even de koppeling/poelies eraf pakken dus..

daarna pak je het deksle er zo af , even alle olie eruit , pakking eraf , restjes er ook af halen (kijk uit voor krassen maken , niet doen!!) , en dan nieuwe pakking er tussen , en dan kruislings aandraaien , eerst handvast daarna vast , daarna helemaal vast draaien.

de bouten trillen echter niet voor niks los , wat voor setup heb ? en wat voor vertanding?
 
Ik heb het ook al eens mee gemaakt hoor, gewoon een originele cilinder met een of ander pijpje, volgens mij iets van een bigone sport ofzo met een 12mm carb. Aan gedraaid en nooit weer last mee gehad.
 
hoe lang het erin zit boeit weinig , alleen zou ik wel even een nieuwe pakking erop doen gewoon omdat deze nu wel te lijden heeft gehad ..

even de koppeling/poelies eraf pakken dus..

daarna pak je het deksle er zo af , even alle olie eruit , pakking eraf , restjes er ook af halen (kijk uit voor krassen maken , niet doen!!) , en dan nieuwe pakking er tussen , en dan kruislings aandraaien , eerst handvast daarna vast , daarna helemaal vast draaien.

de bouten trillen echter niet voor niks los , wat voor setup heb ? en wat voor vertanding?


nouja mijn setup is ncy racing met r1200 pijp en 19mm dellortho,
maar ik krijg mn vertandingsdeksel dus niet los:S alle bouten zijn eruit en heb geen rare speling op mn as of zoiets dergelijks....
Vertanding is standaard, nooit wat mee gedaan
heb je misschien een tip om mn vertandingsdeksel er makkelijk af te halen?

gr ward
 
even de wielmoer eraf pakken en even tegen deze as aan tikken.

het wiel moet dan wel vrij staan van de grond.

met deze setup vind ik het niet perse gek dat je vertanding los trilt , dit gebeurd namelijk vaak als een blok teveel toeren maakt , en dat doet deze setup met standaard vertanding zeer zeker!

hierdoor kan het deksel los trillen , ik heb het zelf tijdens races ontdekt , op de korte circuits was het goed ,maar op 1 lang circuit trilden beide onze deksels steeds los , ook die van 1 collega racer , deze had nog kortere vertanding en liep zelfs kapot. (ik rijdt met een langere vertanding dan standaard en met 50cc)

ik heb toen de bouten geborgd met borgdraad om zo te voorkomen dat ze er uit konden draaien , maar dat is natuurlijk niet een oplossing voor langer. wat je kunt doen is er een langere vetanding in zetten , en wel een primaire rechte vertanding , rechte vertandingen lopen minder gauw los , en de langere vertanding ook,en is op jouw setup zeker niet verkeerd. Ik heb nu ook een Stage6 vertandingsdeksel , wat ook niet los trilt.
 
even de wielmoer eraf pakken en even tegen deze as aan tikken.

het wiel moet dan wel vrij staan van de grond.

met deze setup vind ik het niet perse gek dat je vertanding los trilt , dit gebeurd namelijk vaak als een blok teveel toeren maakt , en dat doet deze setup met standaard vertanding zeer zeker!

hierdoor kan het deksel los trillen , ik heb het zelf tijdens races ontdekt , op de korte circuits was het goed ,maar op 1 lang circuit trilden beide onze deksels steeds los , ook die van 1 collega racer , deze had nog kortere vertanding en liep zelfs kapot. (ik rijdt met een langere vertanding dan standaard en met 50cc)

ik heb toen de bouten geborgd met borgdraad om zo te voorkomen dat ze er uit konden draaien , maar dat is natuurlijk niet een oplossing voor langer. wat je kunt doen is er een langere vetanding in zetten , en wel een primaire rechte vertanding , rechte vertandingen lopen minder gauw los , en de langere vertanding ook,en is op jouw setup zeker niet verkeerd. Ik heb nu ook een Stage6 vertandingsdeksel , wat ook niet los trilt.

De motor was nog warm toen ik het probeerde dus ik kreeg mijn deksel deze keer wel los, maar de vertanding ziet er gelukkig nog helemaal goed uit.

Enig idee hoe duur een nieuwe vertanding gaat kosten, wat ik allemaal aan moet passen en of ik het zelf kan doen of dat ik het moet laten doen of iets dergelijks

gr ward
 
De motor was nog warm toen ik het probeerde dus ik kreeg mijn deksel deze keer wel los, maar de vertanding ziet er gelukkig nog helemaal goed uit.

Enig idee hoe duur een nieuwe vertanding gaat kosten, wat ik allemaal aan moet passen en of ik het zelf kan doen of dat ik het moet laten doen of iets dergelijks

gr ward


als je bijv. een Stage6 vertandingsset (primaire set) koopt zit er een tussentandwiel bij en kun je dus de boel zomonteren , anders moet je namelijk persen..

dan heb je alleen het achterste tandwiel niet nieuw maar dat us ook niet nodig.
 
als je bijv. een Stage6 vertandingsset (primaire set) koopt zit er een tussentandwiel bij en kun je dus de boel zomonteren , anders moet je namelijk persen..

dan heb je alleen het achterste tandwiel niet nieuw maar dat us ook niet nodig.

Hee ,
Ik ben vandaag gaan rijden en her hele geval is dus weer losgetrilt dus houd mijn vertanding het gewoon niet bij ? Want de deksel en alles is niet krom of zoiets ... als ik alleen primaire nodig heb, welke maat moet ik dan want ik wil wel ongeveer dezelfde acceleratie want Hij gaat nu al 110 en dat is wel hard zat vind ik

Grtz ward
 
door een langere vertanding ga je net perse minder snel optrekken ,maar de scooter gaat wel mooier rijden omdat de vertanding dan ook bij het vermogen van de cilinder past , en kan dus een iets langere vertanding goed trekken.

zoals ik al zei zou ik een Primaire set kopen met rechte tanden , deze trillen al minder gauw los. velen gebruiken bijv. Malossi 13-44 primair. het deksel zelf zou ik vervangen door 1 van Stage6 , zeer goeie dekseltjes , ik gebruik deze zelf op het circuit en bevalt goed...
 
jawel , een Stage6 vertandingsdeksel is gelagerd..

en bovendoen niet zo duur , waarom dus niet? want een gebruikt deksel is waardeloos , omdat je nooit weet wat het nou is , een nieuwe origineel deksel koop je doorgaands niet , bovendien moet er dan nog een lager en keerring in. een TP deksel geeft weer speling op het achterwiel , wil je ook niet..

teminste , dat vind ik ervan..
 
Je hebt uiteraard een punt, maar aangezien het waarschijnlijk niet voor de racerij oid is, is het wat meer budget afhankelijk uiteraard. Als ik nog niet gewerkt had ging ik waarschijnlijk gewoon voor het hergebruiken van het oude deksel.
 
dis is beschadigd zegt ie ;)

beschadigd idd, en de tandjes op die as waar je poulies opzitten ook, maar als die beschadigd zijn betekent het dan ook dat mijn sec tandwielen beschadigt zijn??

want zoniet dan koop ik een 13/44 en een s6 vertandingsdeksel indeed.
maar wat moet ik hier dan nog bij kopen aan assen/lagers en dat soort dingen.
moet ik hierbij ook nog persen of is het daadwerkelijk plug en play?

gr ward
 
heb het wiel eraf gehaald en alles, en vertanding is allemaal eruit. Maar nu wel een vraag van mijn kant: de sec vertanding ziet er eigenlijk nog goed uit!! dus die hoef ik niet nieuw lijkt me. Maar ik denk dat het wel beter is als ik dat lager vervang wat in je carter zit waar je sec vertandings-as doorheen gaat als jullie begrijpen wat ik bedoel...

Dus ik moet nu dus malossi 13/44 vertanding, een vertandigsdeksel van stage6, en een nieuwe lager alleen welke moet ik kopen en hoe monteer ik deze het beste....

misschien de as in de vriezer dat hij goed het lager ingaat, en de lager in de vriezer zodat ik hem makkelijk kan monteren?

gr ward
 
Back
Top