This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Vertanding

Ricky

Well-Known Member
Ik ben er achter gekomen dat mijn vertanding dus behoorlijk versleten is, als ik aan het koppelingshuis draai, zit er iets van 1 cm spelling tussen. Ik heb ong. 15.000 km ook al me vertanding laten vervangen en dus ook mn lagers. maar is het nu nodig om die lagers nu weer te vervangen?! Dit omdat ik dat zelf denk k niet kan omdat je allemaal moeilijk moet gaan doen met verhitten enz. of is dat niet zon groot probleem?!

Ook is mijn multivar helemaal versleten, zitten wat groeven in aan de bovenkant. Maar nu hoorde ik dat je kan laten uitdraaien, zodat die weer helemaal zoals nieuw is. Klopt dit?!
 
Is de vertanding wel goed gemonteerd, dus met alle ringen? Er zit trouwens altijd wat speling op de vertanding.

Waar zitten de groeven? Voor of achterkant?
 
vertanding zit helemaal goed, rij der al anderhalf jaar mee. Maar heb nog niet gekeken naar mijn vertanding zelf. uit ervaring dacht ik dat je vertanding versleten is wanneer je aan je koppelingshuis draait en het wiel niet gelijk mee draait.
 
Ik zou gewoon een nieuwe multivar kopen. In principe, als jij ook wel eens je olie van je vertanding hebt ververst, moet ie nog steeds in goede conditie zijn. Mina vertandingen zijn sterk .
 
Ja, ik heb thuis ook al zon nieuw flesje liggen met olie, ga ik maar is gauw bij vullen. Maar dat er wat speling in zegt dus neit gelijk dat die vervangen moet worden?