Vertanding vervangen minarelli horizontaal LC

kaspertje82

Well-Known Member
Hallo,

Ik moet mijn vertanding vervangen van mijn sr, wil dit graag zelf doen. Dus heb de carter erafgeschroefd, werd verrast door een olie vloedgolf, alles eruit gehaald en toen bleek dat ik 3 tanden miste op het tandwiel die zit bevestigd op de achteras (waar het wiel ook op zit, weet niet of dit nou primair of secundair is).
Ik kan via een collega een gebruikte achteras krijgen (van z'n aerox), maar zit er ff mee of ik nu gewoon dat tandwiel erin kan drukken, nieuwe pakking ertussen stop en dan olie erin en klaar is Kasper of zie ik nu iets over het hoofd?? Graag advies???
 
Advertisement - register to remove this

dat is de secundaire vertanding..
als er daar 3 vanaf zijn heeft het kleine tandwiel wat daar tegen aan loopt ook zeker wat geleden.. waarschijnlijk moet je die ook vervangen.

is jou SR LC of AC?
er zit namelijk verschil tussen een AC en LC vertanding. ik weet niet of je die zomaar samen erin passen.. misschien iemand die het wel weet?

Verder is het zaak om uit te zoeken waarom het kapot is gelopen.. anders heb je kans dat het dalijk weer kapot loopt..
 
In de titel staat Mina Hor LC, en t gaat om een SR.

Het past denk ik wel, maar het kan zijn dat de maten van een Aerox iets verschillen met die van een SR, maar dat weet ik zo ook niet...
 
De reden dat ze eraf zijn weet ik wel. Ik wilde een burnout maken, maar dat liep niet helemaal goed af met het tandwiel.
Het is een watergekoelde minarelli horizontaal. En volgens mij heeft de Aerox precies hetzelfde motorblok..Toch??
 
Back
Top