Vertanding muur vast!

MeterenRox

Well-Known Member
He,

Ik heb laatst een blok gekocht, deze gelijk laten stralen.
Toen die gestraald werd, zat de vetanding er nog in, zodat het deksel gestraald zou worden. Deze was uiteraard wel afgeplakt (vertanding). Nou probeerde ik laatst de vertanding er uit te krijgen, maar dit lukt met geen enkele mogelijkheid.

Geprobeerd:

Simpel weg "eruit trekken";
WD40 + Met gepast geweld erop slaan;
Warm stoken + Met gepast geweld erop slaan;

Wat zijn nog meer mogelijkheden om de vertanding eruit te krijgen, want ik ben aardig ten einde raad.

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Primaire as beetpakken en een beetje wrikkend eraan trekken terwijl je (met een blokje hout ertussen!) op je achteras mept. Gewoon flink slaan op die achteras, sla hem alleen niet door je deksel heen... maar het kan meer hebben dan je ws denkt.
 
Deksel kan er gewoon af. En heb ik er ook af gehaald bij het eruit proberen te slaan van de vertanding. Het gaat hier om een mina hori dd blok :)
 
heb je het al geprobeerd doormiddel van tegen de uitgaande as te slaan?

zo ja zou je het moeten proberen dmv een trekker oid , iets met 2 armen oid om het tandwiel heen.
 
(ben sleutelmaat van meterenrox)

het betreft de wielas, de uitgaande as dus, die wil met geen mogelijkheid terug door het carterheen naar buiten, dus niet uit het lager zegmaar. maar ik ben bang als we er nog meer op gaan slaan, dat het alu gegoten randje waar het lager op rust, afbreekt oid, of is dit sterk genoeg?

Vond het echt raar, nog nooit zoiets meegemaakt eigelijk.
 
waarmee heb je er tot nu toe op geslagen?

als het alleen de uitgaande as is moet je die eruit kunnen slaan , met een kunstof hamer , wil dit niet zou ik even een moet op de as zetten en er met een stalen hamer op slaan , dan moet ie toch echt los gaan.

ook zou je ermee naar een autobedrijf kunnen gaan , wellicht kunnen deze je de as eruit persen.
 
Back
Top