Het krukas van Top Racing breekt de bank niet en is wel goed, de meeste mensen waar ik mee spreek die hun GY6 oppeppen tot 90cc gebruiken een Naraku Heavy Duty krukas.Heb inderdaad met mijn Stomme hoofd niet aan een krukas gedacht wat voor een krukas zou u aanraden qua prijs/kwaliteit en voldoende is voor deze setup.
Ik zou het je zelf helaas niet kunnen zeggen! Ik wissel persoonlijk de vertanding bijna nooit omdat ik scooters nooit bouw voor topsnelheid. Ik bouw ze altijd op acceleratie met een lagere topsnelheid en heb dus liever een kortere vertanding. Een topsnelheid van 65/70 vind ik prima.Heren,
De inhoud en eenheden ken ik, maar mijn vraag:
Meestal doe ik een wasknijper om mijn ingaande as (1) waar mijn koppeling op zit en op mijn uitgaande as (2) (waar mijn achterwiel op schuift). Dan tel ik het aantal omwentelingen die ik met 1 moet maken om 2 een volledige ronde te laten maken.
Hoeveel rondes moet de koppeling maken voor één ronde van het achterwiel?
Met verschillende qmb139/gy6 blokken van Sym en Kymco kom ik het meest gunstig uit met 11,5 omwentelingen. Ik rijd namelijk het liefst met lagere toerentallen, 52mm cilinders en koppen met grote kleppen.
En waar de meest gunstige vertanding vindbaar?
Groet,
Maar zal de 100 wel lukken met 90cc (125cc)? En is die vertanding dan prima?Dan heb je nu een 80cc cilinder, daarmee ga je de 100 niet halen
Ik zou dan ook een minder agressieve vertanding kiezen.
Ja, de nummers kloppen niet.
52.4mm past wel met de tapeinden, maar past waarschijnlijk niet door het gat behalve als de rok heel dun is. Waarschijnlijk ga je het carter moeten laten kotteren als je een 52.4mm wilt laten passen, of als je je avontuurlijk voelt kan je het gat groter proberen te maken met een dremel.
Heb je ook nog het standaard krukas? Zoja, dan kan je er vanuit gaan dat die in puin loopt als je er een 52.4mm op zet.
De meeste mensen vergeten het krukas, maar het is niet een soort magisch component dat totaal niks uitmaakt. Die is ook maar een bepaalde sterkte. Als je er bijna het dubbele aan cilinderinhoud doorheen probeert te pompen en een zuiger die significant zwaarder is dan de standaard omhoog en omlaag probeert te rossen, is de kans groot dat je drijfstanglager kaduuk gaat.