Vertanding brom/snor?

Status
Not open for further replies.

Jonas2000

Member
Beste mensen

Heb nog een vertanding van mijn brom aerox liggen als ik deze op mijn snor zet heeft dit verschil?
Of maakt het geen ene moer uit?

Mvg
Jonas
 
Advertisement - register to remove this

Minder snelle optrek en rustiger in de toeren met hogere top. Hij moet wel goed optrekken al wil je deze aanpassing doen. Zal met 2t wel snor zitten.
 
Minder snelle optrek en rustiger in de toeren met hogere top. Hij moet wel goed optrekken al wil je deze aanpassing doen. Zal met 2t wel snor zitten.
Dus als ik nu mijn vertanding van mijn brom op snor zet zal ik een tragere optrekken maar een hogere top hebben?
Hmmm zou dit verstandig zijn heb nu een dr70 eronder die ik nog aan het inrijden ben . Vgm zit dat ook wel snor!
 
Minder snelle optrek en rustiger in de toeren met hogere top. Hij moet wel goed optrekken al wil je deze aanpassing doen. Zal met 2t wel snor zitten.

Je kan er altijd nog iets lichtere rollen in doen

Kunnen jullie dit ook wat meer toelichten en-of onderbouwen?
Want ik lees dat hij een Aerox snorvariant heeft met een DR70...

Heb nog een vertanding van mijn brom aerox liggen als ik deze op mijn snor zet heeft dit verschil?
Of maakt het geen ene moer uit?

Dit houdt dus in dat de carters zijn aangepast en ook de CDI vervangen is voor een 45 km/u variant.
Het gewicht van de rollen hangt namelijk sterk af v.w.b. de uitlaat welke onder de DR70 gemonteerd zit.
 
Langere vertanding trekt niet veel langzamer op als het maar goed afgesteld is. Misschien is het nieteens merkbaar maar weet dat niet zeker. En de top wordt wel hoger
 
Kunnen jullie dit ook wat meer toelichten en-of onderbouwen?
Want ik lees dat hij een Aerox snorvariant heeft met een DR70...



Dit houdt dus in dat de carters zijn aangepast en ook de CDI vervangen is voor een 45 km/u variant.
Het gewicht van de rollen hangt namelijk sterk af v.w.b. de uitlaat welke onder de DR70 gemonteerd zit.
Nee carters en cdi zijn het zelfde enkel de cilinder en zuiger en carbu en uitlaat zijn aangepast
Yasuni z
17.5 carbu
Malossi multivar 4g rollen
Witte trekveren
WItte drukveer
Dr70
Snelgas
Sproeier 78
Post automatically merged:

Langere vertanding trekt niet veel langzamer op als het maar goed afgesteld is. Misschien is het nieteens merkbaar maar weet dat niet zeker. En de top wordt wel hoger
Hmmm als het niet echt zo een verschil maakt zou ik zeggen gewoon doen lijkt mij dan
 
Langere vertanding trekt niet veel langzamer op als het maar goed afgesteld is. Misschien is het nieteens merkbaar maar weet dat niet zeker. En de top wordt wel hoger

Het is niet echt een antwoord op wat betreft de lichtere rollen...
Een (stock) DR70 levert immers alleen meer power in combinatie met een terugloopuitlaat.
Met standaard en-of vervangingsuitlaat win je wel wat, maar niet qua snelheid.
Post automatically merged:

Nee carters en cdi zijn het zelfde enkel de cilinder en zuiger en carbu en uitlaat zijn aangepast
Yasuni z
17.5 carbu
Malossi multivar 4g rollen
Witte trekveren
WItte drukveer
Dr70
Snelgas
Sproeier 78
Post automatically merged:


Hmmm als het niet echt zo een verschil maakt zou ik zeggen gewoon doen lijkt mij dan

Dus een originele snor Aerox met standaard CDI en carters is niks aan gedaan?
Is het cilinderhemd dan aangepast..?

Is het überhaupt wel een snor??
In Ned. is deze namelijk niet (zeer zeldzaam) verkrijgbaar..., import vanuit Duitsland soms?
 
Last edited:
met langere vertanding heb je lichtere rollen nodig omdat hij door de langere vertanding in een ''hogere versnelling'' zit.

I.c.m. een langere vertanding, dus hogere top, zal je eerst meer pk's/koppel uit je scooter dienen/moeten zien te halen!
Zgn. R.F (reductie factor) is nogal belangrijk...

Zomaar zeggen dat de rollen lichter moeten is nogal een fabel, meerdere factoren spelen immers mee...

Zie ook:


Extra info voorbeeld: https://www.speed-parts.nl/vertanding-piaggio
 
Last edited:
Het is niet echt een antwoord op wat betreft de lichtere rollen...
Een (stock) DR70 levert immers alleen meer power in combinatie met een terugloopuitlaat.
Met standaard en-of vervangingsuitlaat win je wel wat, maar niet qua snelheid.
Post automatically merged:



Dus een originele snor Aerox met standaard CDI en carters is niks aan gedaan?
Is het cilinderhemd dan aangepast..?

Is het überhaupt wel een snor??
In Ned. is deze namelijk niet (zeer zeldzaam) verkrijgbaar..., import vanuit Duitsland soms?
Ben van belgie hier is het a klasse en b klasse is het zelfde 25 en 45 mijn was OOIT toen ie nieuw was een snor dus nu is er heel veel aan gedaan
 
Het zou enorm schelen als de ts het e.e.a. goed benoemt, en ook de rest laat weten...



Ja, dat weet jij, maar wij helaas niet!
Alsge naar boven scrolt zie je mijn setup
Post automatically merged:

Wat is de top nu? Neem aan dat hij met snor vertanding niet boven de 60 komt? Met std cilinder en brom vertanding is je top al hoger
Zeker komt ie boven de 60 heb een dr70 erop kijk even mijn setup bovenaan gaat ong 90
 
Nou, dit zegt al genoeg...
Is gewoonweg onmogelijk met een 25km/u overbrenging qua tandwielen....
Natuurlijk is dat mogelijk ben je gek ofzo
Zit een dr70 op
17.5mm carbu
Malossi multivar
Yasuni z uitlaat
Gaat ruim 90
Weet niet waar je hebt gelezen dat een aerox geen 90 haalt hoor maar dat is in iedergeval dikke onzin
Post automatically merged:

Natuurlijk is dat mogelijk ben je gek ofzo
Zit een dr70 op
17.5mm carbu
Malossi multivar
Yasuni z uitlaat
Gaat ruim 90
Weet niet waar je hebt gelezen dat een aerox geen 90 haalt hoor maar dat is in iedergeval dikke onzin
En 70cc maatje weet je wel wat voor snelheden die dingen halen?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top