Vertanding/achterwiel as

Sam.p

New Member
Hallo, ik heb een yamaha aerox waar Ik net een nieuwe cilinder een krukas op heb gezet. Ik dacht eindelijk dat ik na een hele poos gedoe weer kon gaan rijden maar bij deze is het volgende probleem weer naar voren gekomen. Ik heb namelijk laatst een vastloper gehad en weet niet zeker wat nou de aanleiding ervan was. De cilinder was helemaal nog gaaf dus het is geen warmloper geweest, de krukas was al wel een beetje verneukt maar hij draaide nog wel rond dus daar zat het ook niet in( heb er nu trouwens een nieuwe fatsoenlijke ingezet door iemand met verstand. Dus ik ben gaan kijken bij mijn vertanding. Nou er kwam een hoop zwarte olie of met veel metaaldeeltjes erin dus ik wist al dat er iets niet goed was. Vervolgens de hele vertanding schoongemaakt en gecheck en het leek allemaal best in goede staat te zijn. Ik dacht nieuwe olie erin en gaan. Kwam er tijdens het rijden alleen achter dat er heel veel speling op mijn achterwiel zat en er kwam uiteindelijk ook een heel hoog piepend geluid uit de carter. Ik heb alvast nieuwe lagers gekocht maar ik vroeg me af of het probleem misschien ook in de as van mn achterwiel zou kunnen zitten en ik weet niet precies of dat ook in verband is met de lagers en de tandwielen. Ik kan wel als ik aan mijn vertanding een beetje trek mn achterwiel ook bewegen dus het heeft er iets mee te maken. Ik hoop dat het probleem een beetje duidelijk is en dat iemand misschien iets ervan weet wat het kan zijn en hoe ik het zou kunnen oplossen voordat ik begin met mn hele blok weer te ontleden.

Het is een yamaha aerox 2t uit 2015
 
Advertisement - register to remove this

Beste is om de vertanding geheel te doen.. Dus ook direct de wiel lager eruit en de rest. Als je een ding maakt, is het naar xxxx km het volgende weer kapot
 
Back
Top