versterker vraag

Advertisement - register to remove this

hoeft geen 4-kanaals versterker te hebben..
kijk naar bijvoorbeeld boxen die je op je kamer zet..dat zijn kisten met 3 boxen ofzo erin die maar aan 1 kanaal bevestigd zijn.

jij moet zulke boxen regelen en dan de kast eromheen weghalen en van de bedrading afblijven zodat je het zo kan overzetten in je scoot.
(heb zelf eerst de bedrading losgehaald toen ik installatie had en dat ging goed fout waardoor t geluid niet zuiver meer was.)

TommiiY said:
hoeft geen 4-kanaals versterker te hebben..
kijk naar bijvoorbeeld boxen die je op je kamer zet..dat zijn kisten met 3 boxen ofzo erin die maar aan 1 kanaal bevestigd zijn.

jij moet zulke boxen regelen en dan de kast eromheen weghalen en van de bedrading afblijven zodat je het zo kan overzetten in je scoot.
(heb zelf eerst de bedrading losgehaald toen ik installatie had en dat ging goed fout waardoor t geluid niet zuiver meer was.)
als je goed oplet zijn die serie/parralel geschakeld. daardoor kom je altijd nog op de goede impendantie uit.

@topicstarter

Weet neit welke versterker jij verder hebt. maar 2x 100 watt zegt niks
Je moet dan weten of je versterker 2ohm stabiel is.
of anders op 8 ohm gaan spelen(neem aan dat je 4 ohm speakers gebruikt)

luister, een 2-kanaals versterker is voor 2 speakers. Je moet niet gaan kutten met meer speakers op 1 kanaal, want dan heb je baggermuziek. Het kán wel, maar je bent beter af met gewoon 2 speakers.
En hoeveel vermogen heeft je versterker? 100 W rms of piek? Het zal naar mijn idee wel piek zijn, betekend dat je ongeveer 20 watt rms hebt. En per kanaal is dat zat hoor. Sluit er maar 2 speakers op aan, en je zult zien dat er meer dan genoeg geluid uit komt.

hoeft egt niet gelij kte betekenen dat het geluid kut is door meerdere boxen op 1 kanaal :S weet niet waar je dat vandaan haalt
bij mij was het geluid iig vele malen beter met de boxensetjes waar tegelijk hoge tonen, lage tonen en bass box inzaten als de twee losse boxen...en aan vermogen schelde niets iig.

ik zou dat gaan proberen te vinden (tweedehands kosten zulke boxen miss 40 euro ofzo) je kan altijd nog nieuwe boxen kope

greetz ken.

TommiiY said:
hoeft egt niet gelij kte betekenen dat het geluid kut is door meerdere boxen op 1 kanaal :S weet niet waar je dat vandaan haalt
bij mij was het geluid iig vele malen beter met de boxensetjes waar tegelijk hoge tonen, lage tonen en bass box inzaten als de twee losse boxen...en aan vermogen schelde niets iig.

ik zou dat gaan proberen te vinden (tweedehands kosten zulke boxen miss 40 euro ofzo) je kan altijd nog nieuwe boxen kope

greetz ken.

Als je een versterker van bv. 100 watt aansluit op een speaker van 500 watt, dan heeft de versterker niet genoeg vermogen om de conus van de speaker optimaal te laten vibreren, hetzelfde krijg je als je meerdere boxen op 1 kanaal zet. Dat is dus nadelig voor de geluidskwaliteit. Bovendien krijg je echt niet meer geluid uit een versterker door er meer boxen/speakers op aan te sluiten. Het is en blijft 100 watt per kanaal.
Waar ik dat vandaan haal? Eigen ervaring + navraag bij TT-electronics.

100 watt versterker is van bv supertech is nog geen 20 watt rms..
een speaker van 500 watt is zon 100 watt rms..

zal gewoon spelen hoor op elkaar..
alleen je hebt kans dat je versterker gaat clippen.
En je speaker zal nooit zijn xmas behalen.
Dus maximale uitslag.
Maar je kan best bv een woofer van 300 watt rms laten spelen op 150watt rms bij 4 ohm.. zal 100% zuiver klinken.
Alleen ligt dero ok aan hoe je je gain afsteld. kist en alles.

Back