versnellingsbrommer gilera h@k olie lekken

snoek115

Well-Known Member
Hallo , ik heb zopas een tweedehands gilera h@k gekocht , een versnellingsbrommer .
Ik heb carb. uitgekuisd en bougie bekeken en afgekuisd.
Maar hij wil niet starten elektrisch en met kickstart .
Batterij is zopas opgeladen en op kader zit er 12 v .
Alleen als ik hem "in gang loop" dan start hij .
Ook als ik hem in de garage zet dan druppelt er een beetje olie tussen de cilinder uitgang en de uitlaat .
Ik weet niet wat het is , zou het een breuk kunnen zijn in mijn cilinderkop/cilinder
 
Advertisement - register to remove this

er zit als het goed is een O-ring in de cilinder die de boel ZOU moeten afdichten ,echter wat er veel gebeurd is dat de O-ring plat word , en dus niet meer afdicht.

en het kan ook zijn dat ie door verkeerde montage oid kapot kan gaan of slechter word.

en vaak word de O-ring niet vervangen ,terwijl dit er juist voor zorgt dat de uitlaat goed blijft (en niet vast rot in de cilinder)
 
nee..

compressie bouw je op als de zuiger omhoog gaat , en dus de uitlaatpoort sluit.

wel zal de tegendruk van de uitlaat iets worden verspilt. die tegendruk (drukgolf) drukt het mengsel weer terug in de cilinder , iets prestatieverlies kan dus wel optreden.

echter praat je dan vaak over BEHOORLIJKE setups die dus stukken gevoeliger zijn , gemiddeld genomen op een simpele setup (zei het 50 of 70cc) verneem je dit echter niet..

verlies van compressie kan alleen maar komen door lekkage aan de kop , of zuiger en/of veer.
 
Ik heb dus de uitlaat erafgehaald en hem schoongemaakt , dus ik zet hem buiten en in 1 kick starte hij .
Maar ik zit echter nog altijd met het probleem dat er veel olie tussen mijn cilinderuitgang en de uitlaat loopt .
Ik heb gekeken en er zit geen o-ring op .
Toen ik hem starte kwam er zeer veel witte rook uit , en ging hij eerst niet zo goed , maar toen een beetje met de gas gespeeld, opeens kwam hij zo hoog in toeren , met de gas toe , dat we hem moesten uitleggen . (het was alsof je volgas zou geven in neutraal )
Ik denk dat ik mijn carb. nog moet afstellen .
Die teveel rook kwam denk ik van die olie .
 
Heb hem nu nog eens gestart en als ik de choque omhoog doe , dan als je gas heeft reageerdt hij bijna niet op het gas , als de choque naar beneden is , dan als je gas heeft , blijven de toeren gangen .
Ook als de choque omhoog staat en je gas heeft , dan zonder gas te geven komt hij tegen de 8500 toeren .
 
slechte gaskabel is het niet , want mijn gasschuif gaat nog mooi omhoog en omlaag en blijft niet vast , ik zal morgen eens kijken voor valse lucht .


bedankt
 
Hallo , heb nog eens gekeken en heb me carb. nog eens opengedaan en weer disch gevesen , ik heb hem vandaag gestart (na 3 dagen stil staan) en hij deed het weer , alleen moet ik gewoon nog mijn stationair schroef bijregelen , want hij gaat namelijk veel te laag in toeren als ik geen gas geef . (valt stil ) , en het probleem van de olie is ook opgelost , weet niet waarom ,want ik heb niets meer eraan gedaan , hij lekt niet meer , dus er kan een slotje op dit topic



met dank .
 
Back
Top