Standen/modes op La Souris E-Sourini

FrankKillerbee

New Member
Sinds enkele weken ben ik in het bezit van een nieuwe La Souris E-Sourini bromscooter.

Na enkele dagen zag ik ineens in mijn dashboard dat ik 4 versnellingen (of modes) kon selecteren (zie foto) met een knopje onder de gashendel.
IMG_0105.jpg

In de 1e versnelling(mode) kon ik max 30 km/per uur rijden. In de 2e versnelling max 50 en in de 3e versnelling max 65 km per uur. De 4e versnelling deed niets.

Ik heb mijn scooter echter nooit laten opvoeren dus waarschijnlijk is deze optie in de fabriek al ingesteld.

Nu zie ik de versnellingen helaas niet meer en rij ik weer max 50 km per uur.

Waarschijnlijk heb ik een keer een combinatie van handelingen verricht waardoor deze optie tevoorschijn is gekomen. Ik weet helaas niet welke...

In de winkel wisten ze niet dat deze optie bestond en zijn ze ook benieuwd hoe dit mogelijk was.

Heeft iemand hier ooit van gehoord?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ik ben in het bezit van een nieuwe La Souris E-Sourini bromscooter.
Na enkele dagen zag ik ineens in mijn dashboard dat ik 4 versnellingen (of modes) kon selecteren........
Ik heb mijn scooter echter nooit laten opvoeren dus waarschijnlijk is deze optie in de fabriek al ingesteld.
correct: in china etc. en in veel EU landen mogen ze max 65.
alleen als ze richting ons landje worden verzonden word de scooter begrensd.
de eerste modus word ook wel ´crawl modus´ genoemd en is handig als je van een glad oppervlak wilt wegrijden zonder dat t wiel begint te slippen. (word hier voor snor uitvoering gebruikt)
modus twee is economy, waarin je ´normaal´ kan rijden (word hier gebruikt voor de brom versie)
modus drie geeft ie alle kracht die de accu's kunnen leveren; de motor gaat tot zn max, maar trekt de accu sneller leeg dan gezond is... (word in china gebruikt voor de wegen waarop met t snelle verkeer meekomen een must is, maar mag hier officieel niet te gebruiken zijn aldus den haag)
modus vier lijkt (afgaand op je verhaal) nergens op aangesloten te zijn... heb je een achteruit??
Nu zie ik de versnellingen helaas niet meer en rij ik weer max 50 km per uur.
Waarschijnlijk heb ik een keer een combinatie van handelingen verricht waardoor deze optie tevoorschijn is gekomen. Ik weet helaas niet welke...
mazzelaar :)
mijn E-sourini kan onbegrensd even hard, en net als bij de jouwe zit de begrenzing in de controller.
alleen is bij de mijne contact nodig met een laptop aangezien de schakelaar weggelaten is, en ik niet weet waar de kabel van t overgebleven stekkertje aan de controller hoort.
In de winkel wisten ze niet dat deze optie bestond en zijn ze ook benieuwd hoe dit mogelijk was.
La Souris weet wel meer niet van de door hen bij zong-neng gekochte scooters.
zij importeren slechts, halen de scoot uit z'n doosje en schroeven m zo snel mogelijk in elkaar waarna ie direct doorgaat naar de koper.
zit er een fout in van de productie of hun afmonteren, dan heb je een probleem...
 
Last edited:
Ik heb idd ook nog een achteruit. De 4e modus kan ik niet eens selecteren.
Ik zal eens een Chinese scooter exporteur mailen en vragen hoe het zit met de modus activatie en of ik dat zelf kan doen.
 
Ik heb geen idee of je die functionaliteit in en uit kan schakelen. En LS weet dat ook niet, zei je?
In je serie brandende lampjes zie ik ook eentje die bedoelt is voor cruise control. Zit dat er ook op?
Als je een exporteur benaderd, zoek er dan een die een soortgelijk model levert (ik denk dat AGM hetzelfde model heeft)
 
Oh zit er een cruise control op? Dat wist ik niet. Zal ook wel een optie zijn. Nee LS weet ook niet hoe de functionaliteit aan moet. Zo ja dan kunnen ze er denk ik veel geld aan verdienen…
 
Ik schreef:
In je serie brandende lampjes zie ik ook eentje die bedoelt is voor cruise control. Zit dat er ook op?
dus mijn vraag was ....
Mocht je meer informatie van die exporteur hebben, laat maar weten, altijd handig.
 
Contact gehad met Wuxi Tenghui International Trade Co., Ltd. maar zij zeggen dat je de modes niet zelf kunt aanzetten. Daarna geen contact meer gehad :(
Ik ga nog verder kijken uiteraard.
 
Ben weer een stapje wijzer geworden. De standenschakelaar versnellingen schijnt op enkele "tussenmodellen" te zitten. Maar waarom bij het heeft gewerkt en nu niet meer? Vraagteken.
Je kan eens een combinatie van toetsen en remschakelaar proberen (hoorde ik iemand mompelen)
 
Volgens de helpdesk is het via de instellingen aan te passen door een filiaal. Maar de winkel in Ehv wist dit niet een paar weken geleden. Ik wacht nu op een bevestiging dat ze het in Ehv ook kunnen.
Post automatically merged:

Je kan eens een combinatie van toetsen en remschakelaar proberen (hoorde ik iemand mompelen)
Ik heb volgens mij nu wel alle mogelijke combinaties geprobeerd...
 
Ben weer een stapje wijzer geworden. De standenschakelaar versnellingen schijnt op enkele "tussenmodellen" te zitten. Maar waarom bij het heeft gewerkt en nu niet meer? Vraagteken.
Je kan eens een combinatie van toetsen en remschakelaar proberen (hoorde ik iemand mompelen)
Hier heb ik dus ook eerder wat over gehoord.
Wij verkopen dan ook van dit soort scooters met Bosch achterwiel motor maar nog nooit van zo iets gehoord.
Een klant heeft al wel eens gezegd dat het heel makkelijk te doen was met een combinatie van remschakelaren maar heeft verder niks gezegd hierover.

Ik ben dan geen verkoper of monteur dus heb er de ballen verstand van maar mijn collegas weten het ook niet.
 
Back
Top