Verslagen - Veldhoven 11-5-09

MSSH

Hoooooi
Ik denk misschien is het wel een leuk idee om een los topic te maken ook voor alle raceverslagen. Ik zelf vind het namelijk superleuk om de verhalen van iedereen terug te lezen.

Ik trap af:
Met heel veel goede moed op zaterdagavond vertrokken naar de 2e race in Veldhoven. De tent opgezet en op tijd het bed in om zondagmorgen fris te zijn voor de racedag.

De zondagochtend op tijd op even tanden poetsen en de lenzen in om vervolgens mezelf in te gaan schrijven en de scooter te laten keuren. De keuring verliep zonder problemen de scooter werd direct goedgekeurd.

De training:
Helaas kunnen we op Veldhoven niet van te voren trainen dus het circuit was helemaal nieuw voor me en ik reed ook nog eens met een nieuwe v-snaar dus ik ging met redelijk wat zenuwen de baan op. Ik had me voorgenomen om snel proberen aan te klampen bij de wat snellere jongens anders zou ik nooit in mijn ritme komen en dat lukte me heel aardig. Ik kon behoorlijk goed met de snelle groep meekomen en had de baan eigenlijk vrij snel wel door.

De tijdstraining:
Ik voelde me goed de scooter liep netjes en ging vol goede moed de baan op. Meteen weer achter de wat sneller jongens aan en dat kon ik niet helemaal bijbenen, ik zat ook nog niet echt lekker in mijn ritme. Kortom een schuivertje, maar mijn stuur goed vastgehouden en daardoor eigenlijk binnen 10 seconden weer op de scooter kunnen gaan zitten om door te rijden. Na de schuiver was ik in een keer alert en misschien wel wat meer opgefokt, waardoor het rijden in een keer erg soepel verliep. Ik merkte dat het lekker ging en heb daarom ervoor gekozen om toch maar zelf door te rijden en niet op de snellere te wachten om hun weer te kunnen volgen.

Nou toen brak het moment aan, wachten op de tijden en hopen dat ik me in de A gekwalificeerd had. En ja hoor een 7e tijd in de A kunnen neerzetten. YES mijn doel om in de middenmoot van de A te mogen starten al meteen waargemaakt.

De 1e manche:
Eindelijk was het dan zover de 1e manche brak aan. Ik was op van de zenuwen, verdorie daar heb ik echt nog nooit last van gehad. Maar goed helm op en even rustig tot me zelf komen tijdens de warmrijd ronde en dat lukte ik stond redelijk kalm aan de start. En die ging goed meteen naar een 5e plek kunnen rijden, maar het 1e rondje nog niet helemaal scherp en dus 1 plaats moeten lossen. Toen een rondje of 6 op de 6e plek gelegen en ik kwam weer dichter bij op nummer 5. Tijdens de race schoot mijn lens nog een paar keer scheef dus flink knipperen en gelukkig schoot die terug. Maar goed ik was alweer bijna bij de nummer 5 en toen kon ik hem op het eind van het rechte stuk uitremmen waarna de nummer 5 instuurt mij raakt en helaas zelf op de grond valt, ik kon blijven zitten en heb geen plaats hoeven inleveren. Yes ik lig 5e. Een paar rondjes later ging er iemand verschikkelijk hard kennelijk onderuit zo hard dat de race werd stilgelegd en er een herstart werd gehouden. Ik mocht starten vanaf de 5e plek koos voor de binnenkant, maar daar was het druk, buitenom zag ik de persoon die ik de hele tijd achter me had gehouden in de wedstrijd voorbij vliegen, verdorie bij uitkomen 1e bocht lig ik 6e. Ik kom de eerste 2 rondjes totaal niet in mijn ritme en moet nog een plek lossen, 7e lig ik nu. Verdorie, even kwaadmaken en ineens rijd ik weer goed rond. Ik weet de nummer 6 te pakken en finish de race op de 6e plek! YES ik ben supertevreden, bekaf, maar supertevreden.

De 2e manche:
Daar is de 2e manche, weer ben ik supernerveus. Maar goed weer helm op en even rustig warmrijden. Aan de start voel ik me al weer beter. De start valt me wat tegen, ik kies voor de binnenkant en weer pakken ze me buitenom. Ik lig 8e uit de 1e bocht en de nummer 7 weet redelijk snel een gat te slaan. En dan in de 3e ronde gebeurt het weer mijn lens schiet dubbel, maar nu zelfs zo erg dat die half uit mijn oog valt en ik hem dus niet in- of uitknipperen kan. Ai wat nu, ik besluit gewoon proberen hem eruit te krijgen en door te rijden na een rondje of 2 lukt dat en ga ik me weer concentreren op de nummer 7 die toch wel een eind voor ligt. Maar ik kom dichterbij en na een rondje of 6/7 zit ik hem in zijn wiel. Ik blijf een rondje of 3 achter hem rijden om wat lijnen af te kijken en besluit hem dan te pakken en ja hoor, weer op het rechte stuk weet ik hem te pakken. Ik lig 7e en deze plek hou ik vast. Bordje laatste ronde ik ben moe, maar ik wil absoluut deze plek houden en rijd door. 1na laatste bocht zie ik iemand die voorin reed in het zand liggen YES ik kan 6e worden. Laatste bocht mijn achterblijver zit ineens langs me, maar gelukkig ik heb net wat meer vermogen en weet hem voor te blijven. YES ik ben weer 6e!! Helemaal op, maar 6e.

Achteraf blijkt de man in het zand mijn teammaat Jimmy te zijn die de 1e race 2e werd en nu weer voor de 2e plek vocht, maar het niet haalde. Balen!

Al met al is het een perfecte racedag geweest voor mij, ik heb weer een berg geleerd een goed resultaat neergezet en heel erg tevreden met me zelf. Ik merk wel dat ik conditioneel tekort kom voor deze sport momenteel en ga hier wat aan doen. Ik ga weer fitnessen en dan vooral cardio om de conditie weer op peil te krijgen, want bekaf en hijgend kom je natuurlijk nooit voorin.
 
Advertisement - register to remove this

Leuk....

Ik zal als ik jou was ook eens proberen om niet altijd zo agressief te rijden. Als mensen voor je aan de binnenkant zitten, is het gewoon logisch dat je passeren willen. Ik heb 2 acties van je gezien waarmee ik met de billen samengeknepen op de tribune stond.
Dit gaat een paar x goed, maar gaat ook meerdere malen fout (net als Flippo Jimmy in de voorlaatste bocht.).

Oftewel, effe een beetje minder agressie, en probeer mensen de bocht (of de ronde erna) wat netter te passeren als je weet waar het WEL makkelijk kan :!
 
De dag begon al als een drama.

Training #1 nog geen 2 bochten op de baan. knalt erbij #9 een koelslang af. hij reed nog met een mengsel van koelvloeistof en water. ik reed er achter toen het gebeurde. je raad het al. Een platte pijp en zooi kapschade rijker. Als er 1 ding is waar ik slecht tegen kan is het schade krijgen van iets waar je zelf niks aan kunt doen.
Na mij gingen er nog man of 6 onderuit over het zelfde spoor voor de training werd gestopt.

Hierdoor dus ook Sander waardoor zijn voorveer lek is.

Kwali geprobeerd in me ritme te komen.Wat niet echt wou lukken. Uiteindelijk als 18 kwalificeerd dus als 3de in de B.

Race 1 Kopstart :) Maar na 3 rondjes stond ik 2de en nadat de scooter steeds effe stopte eerst 5de Daarna me best gedaan om met gebrek aan power en het doodvallen de finish te halen. Na de finish bleek ik 3de te zijn geworden. Het doodvallen bleek aan vuil in de carb te zitten.

Race 2 Weer een kopstart :). maar het probleem van Emmen dook weer op waar ik eigenlijk toch wel gehoopt dat na dat gesleutel van afgelopen week daar vanaf te wezen. Maar het tegendeel is bewegen. Dus 0 power bocht uit. Uit eindelijk 5 geworden meen ik.

Dus voor lelystad weer genoeg te doen. Complete revisie staat op het programma en de spare cilinder bewerken en dat blok ook compleet maken.
 
Leuk....

Ik zal als ik jou was ook eens proberen om niet altijd zo agressief te rijden. Als mensen voor je aan de binnenkant zitten, is het gewoon logisch dat je passeren willen. Ik heb 2 acties van je gezien waarmee ik met de billen samengeknepen op de tribune stond.
Dit gaat een paar x goed, maar gaat ook meerdere malen fout (net als Flippo Jimmy in de voorlaatste bocht.).

Oftewel, effe een beetje minder agressie, en probeer mensen de bocht (of de ronde erna) wat netter te passeren als je weet waar het WEL makkelijk kan :!

Ik begrijp wat je bedoelt en daar ga ik ook wat mee proberen te doen!
 
Haha... niet aanvallend bedoelt ofzo, maar sommige momenten zag ik het gewoon steeds bijna fout gaan.... :).

Sommige mensen kunnen dan flink uit hun stuiter gaan na een race. Anyway... gewoon lekker blijven knallen en rijd (vooral voor jezelf) iets minder risicovol... Hard ga je toch wel en je beperkt de risico's op vallen waardoor je een regelmatiger resultaat haalt :)


(ding liep btw wel goed hard @ rechte end)
 
De dag begon prima... 22:00 uur de dag ervoor klaar, toen nog 3,5 uur op het terras zitten bieren en lekker geslapen :W

Training #1 nog geen 2 bochten op de baan. knalt erbij #9 een koelslang af. hij reed nog met een mengsel van koelvloeistof en water. ik reed er achter toen het gebeurde. je raad het al: op het gicheltje en de zooi weer opgepakt om nog wat te rijden...

De voorkant voelde anders en de rem voelde na 2 ronden helemaal vreemd... Beetje rond gereden om te kijken wat er gebeurde na wat harde remacties en kijken hoe de toeren waren.

Na de training effe goed gekeken en heel de voorkant zat onder de olie.. Lekker veer of lekke remleiding. Conclusie, geen zin meer, maar toch handig om effe te checken wat het probleem is, zodat we het in Lelystad niet meer hebben ;).

Quali: Als laatste de baan op, zodat ik wat ruimte had om te klooien... de eerste 2 rondes heeeel rustig gereden, en veel de rem gebruikt. Terug de pits in en kijken of de zooi voor nat was... dat was dus niet het geval. Terug de baan op en lekker met de voorveer spelen.. en TADAAAAA. voorkant wel nat.... Gelukkig wel een persoonlijk ronderecord van 1:21 gereden..:W

Toen de scooter op een bokje geknald, zwembroek & slippers aan en gewoon lekker geouwehoert en gekeken.

Conclusie:
- SBO met 50 euro gesponsord :D
- Lekker voorveer
- Kapschade... (maak geen hol uit).
- voorspatbord naar de hoeren.

Nu effe wat klootviolen en in Lelystad (wat een kutbaan vind ik dat zeg :D) een beetje rondbrommen.


Pluspunt in Veldhoven vond ik trouwens het minder goedkope Lotus toiletpapier in de toiletten, waardoor je na 2x poepen op een dag nogsteeds geen schrale reet kreeg.... TOP!
 
Pluspunt in Veldhoven vond ik trouwens het minder goedkope Lotus toiletpapier in de toiletten, waardoor je na 2x poepen op een dag nogsteeds geen schrale reet kreeg.... TOP!

8P

Ga trouwens even je mond spoelen...zeggen dat je Lelystad een kutbaan vind. Pff! ;)
 
Leuk....

Ik zal als ik jou was ook eens proberen om niet altijd zo agressief te rijden. Als mensen voor je aan de binnenkant zitten, is het gewoon logisch dat je passeren willen. Ik heb 2 acties van je gezien waarmee ik met de billen samengeknepen op de tribune stond.
Dit gaat een paar x goed, maar gaat ook meerdere malen fout (net als Flippo Jimmy in de voorlaatste bocht.).

Oftewel, effe een beetje minder agressie, en probeer mensen de bocht (of de ronde erna) wat netter te passeren als je weet waar het WEL makkelijk kan :!




Dat was idd even een domme actie, maar goed ondanks alles was het toch een geslaagde dag..
Een mooie 2e plek weten te behalen en dat voor mijn 2e race :winner:
 
Training #1 nog geen 2 bochten op de baan. knalt erbij #9 een koelslang af. hij reed nog met een mengsel van koelvloeistof en water. ik reed er achter toen het gebeurde. je raad het al. Een platte pijp en zooi kapschade rijker. Als er 1 ding is waar ik slecht tegen kan is het schade krijgen van iets waar je zelf niks aan kunt doen.
Na mij gingen er nog man of 6 onderuit over het zelfde spoor voor de training werd gestopt.

Hierdoor dus ook Sander waardoor zijn voorveer lek is.

Training #1 nog geen 2 bochten op de baan. knalt erbij #9 een koelslang af. hij reed nog met een mengsel van koelvloeistof en water. ik reed er achter toen het gebeurde

Wie is die nummer 9 dan? Deze droplul heeft dan aardig wat euro's aan schade veroorzaakt omdat zijn scooter niet aan het reglement voldoet...heeft hij hier wel een DQ voor gekregen? Of iig een paar klappen? :p Ik zou hem aanklagen +ralf+
 
ahjoh...veertje van paar euro.... Maargoed dat ik geen sponsor heb, en lekker alles zelf mag betalen :D.

Heb nog een PM van hem gehad met zijn excuses... vind het prima, risico van het racen, en ik reed zelf met m'n domme harses door het spoor (denkende dat het water was).

LB, ik neem niemand wat kwalijk en laat lekker m'n veertje leeglopen de komende weken :)
 
Dan is hij er nog goed vanaf gekomen als ik zie wat hij allemaal heeft aangericht :+

Haha. ja hij is er goed vanaf gekomen. Gelukkig is bij mij op kapschade en een platte pijp gebleven.

Weet niet wat de rest eraan overgehouden hebben die ook gevallen zijn.

Wel klote dat je door zo een persoon gelijk klaar bent voor de dag in Sander zijn geval.
 
ahjoh...veertje van paar euro.... Maargoed dat ik geen sponsor heb, en lekker alles zelf mag betalen :D.

Heb nog een PM van hem gehad met zijn excuses... vind het prima, risico van het racen, en ik reed zelf met m'n domme harses door het spoor (denkende dat het water was).

LB, ik neem niemand wat kwalijk en laat lekker m'n veertje leeglopen de komende weken :)


sponsor is ook niet alles hebben we gemerkt
 
Wel klote dat je door zo een persoon gelijk klaar bent voor de dag in Sander zijn geval.
Is mijn eigen keuze geweest... :)

Ik kon na de kwali een rs24 veer lenen, maar zag het niet zitten om alles om te bouwen, remblokken te vervangen (verzadigd van de olie) en achterin de B te starten om voor die paar puntjes te gaan knallen.... (er van uitgaant dat ik niet achterin de A starten mocht) Vorig jaar heb ik dat ook mogen doen en won ik op m'n sloffen 2x de B-manche.

Gewoon de zwembroek & slippers aangedaan & lekker in de zon gezeten.. minder stressvol zo'n dag op die manier kan ik je zeggen +ralf+
 
Back
Top