verschillen pia / mina cilinder

cvz

Well-Known Member
Wat zijn de exacte verschillen tussen een pia en mina cilinder? Een vriend van mij wil een pia cilinder en uitlaat(gaat hier over een speed btw) op ze mina blok zetten (vraag me niet waarom, opzich wel leuk idee) maar is dit te doen? Wat moet er precies aangepast worden, hoe zit het dan met de as, kan er gewoon een RHQ 85(mina) op, wat doet dit tenkoste van de prestaties en welke locale tuners kunnen dit doen?

graag wat info, bedankt 8)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

lijkt me niet echt nuttig ofzo..
maar waarom zou je de verschillen moeten weten..
zoiezo zit je met het hele koeling shit. (dieheeft pia intern en mina niet)
en je zit dus ook met de inlaat op het carter..

verder als je een pia pijp zo op een mina carter zou zetten staat hij zga verticaal..
dus dat gaat ook niet zo goed passen
 
idd, de tapeinden moeten verlegd worden, de uitlaat verlast, de koeling moet anders...

kan je nu al vertellen dat je er geen vermogenswinst mee gaat halen ook.
 
je krijgt de tapeinden toch bij je pia cilinder, dus dat maakt niet uit? de koeling moet verder niet zo'n probleem zijn lijkt me.. over de uitlaat, gaat dat niet passen dan? aangezien de cilinder gewoon zoals een mina cil op het blok zit..
 
8P je krijgt ze er wel bij, maar de tapeinden staan verder van elkaar af, en een pia blokje staat schever als een mina blokje... daarom heeft pia ook geen wig oid nodig en mina wel :)
 
ben benieuwd hoe die de koeling wil gaan fixen, aangezien bij een pia cilinder het koelwater via de cilindervoet de cilinder inkomt (of uitgaat), de waterpomp zit immers IN het carter en niet zoals bij Mina, extern.

Lijkt me gewoon een onmogelijke taak.
 
Spoelkanalen van een Pia cilinder zijn groter. Eerlijk gezegd snap ik ook niet waarom je dit wilt doen? Het enigste wat het op levert is een hoop gepruts en ellende...
 
Verschillen: (pia - mina)

-Cilinder is 5mm lager
-Koelwater via carter


Een Pia cilinder past op de tap-einden van een mina carter, je zal alleen je cilinder 5mm op moeten hogen, het koelwaterkanaal dicht moeten maken en een afvoer in de zijkant van de cilinder maken.

Dit is niet zo heel moeilijk te realiseren, maarja als het hier geen plug-and-play is kan het hier niet :+

Wat je er aan hebt: Tja, zo kan je een Team '04 op je mina krijgen :)

Alleen de uitlaat wordt een ander verhaal, om een pia uitlaat te laten passen, zal je hem erg moeten verlassen, daarvoor in de plaats kan je beter een C21 oid nemen :p

Als je nog meer wilt weten hoor ik het wel, ik ben namelijk met iets vergelijkbaars bezig (PR2 op een kymco)
 
Folkert@MinaRally said:
ben benieuwd hoe die de koeling wil gaan fixen, aangezien bij een pia cilinder het koelwater via de cilindervoet de cilinder inkomt (of uitgaat), de waterpomp zit immers IN het carter en niet zoals bij Mina, extern.

Lijkt me gewoon een onmogelijke taak.

wij hebben een evo50 voor piaggio op een schakel-racer gemaakt , maar daar moest toch een alu plaat onder van 10mm , en we hebben een bocht aan de plaat gemaakt met daar op de koelslangen , werkte prima ;)

maar op een mina hori lijkt me dit volkomen nutteloos aangezien hetzelfde materiaal gewoon te koop is voor dit type...

je zult de tapeinden naar binnen moeten zetten , dan de hoogte nog uitmeten , kan dus zijn dat er een plaat tussen moet (carter kan lager zijn) en dan moet je de koeling nog aanpassen..
 
Aerox-Evo70 said:
als je dit doet, zet er dan in ieder geval gelijk een 2fast4race op...
Zoals ik al zei, tis niks voor mij, maar vind het opzich wel wat orgineels hebben.

Weet iig genoeg, word een vrij lastig karweitje :). Hij gaat er overigens wel mee door dus hopelijk valt over een paar maandjes wat te zien!
 
Back
Top