Verschillen 19mm normaal en 19mm trofeo

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

De flow van de trofeo is anders. Alleen handig als je raced. De flow zorgt er voor dat de stroomsnelheid hoger ligt dan normaal. Geeft hetzelfde effect als een 21 mm.
 
ach, mensen kopen ook een team2000 krukas van 600 euro terwijl je ook voor 190 euro een 85rod RHQ kan kopen, dus de prijs vind ik een beetje een zwak argument :|
 
Originally posted by chezzmo
ach, mensen kopen ook een team2000 krukas van 600 euro terwijl je ook voor 190 euro een 85rod RHQ kan kopen, dus de prijs vind ik een beetje een zwak argument :|

er zullen wel verscheiden voordelen aan kleven, t.o.v. de "dood-simpele" dell Ortho carburatoren...

de flow was geheel verschillend hoorde ik...misschien zijn er nog meer voordelen??

offtopic: team as heeft ook voordelen t.o.v. een 85mm rod-rhq: offtopic
 
Ik heb dus zo'n ding......
Naar ik weet is er verbetering in de flow en verstuiving. Verder weet ik dat er een andere naald inzit, een andere hoek in de gasschuif en een ander buisje waarin je de sproeier draait, hoe heet zo'n ding.

Het zal vast uitmaken wat betreft de presaties, al heb ik het nooit vergeleken.
 
Zoals ik al zei de flow is anders waardoor de stroomsnelheid hoger is. Geet hetzelfde effect als een grotere carb. Binnen de reglementen blijven en toch meer stroomsnelheid.
 
De Trophy is dus niet de Team...

De Trophy scheelt bijna niets met standaard, gewoon een 19 in Malossi verpakking met een wat andere afstelling.
Zover ik weet is er verder niets aan de carb gedaan. UIteraard hangt hier een Malossi prijs aan...

De Team 19mm daarentegen, is een stukje korter gemaakt (+/- 8mm) en heeft een beter verloop van venturi richting spruitstuk. De carb heeft een grotere buitendiameter aan deze kant, waardoor er uiteraard een grotere binnen(eind)diameter mogelijk is. Deze carb past daarom niet in een gewoon 19/21mm spruitstuk.

Volgens Athony is het verschil minimaal, en niet het extra geld waard.

De flow van een 21mm zal zo'n carb echt niet halen, dat maak je mij niet wijs...
 
Even nog voordat de Abus er aan te pas komt:

-De totale lengte tussen gasschuif en membraan is korter. Dat is iets goeds.
-Vlotter, mengbuis en besproeiering zijn volgens Malossi spec's.

Over het algemeen is Trofeo beter dan de normale.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top