Verschil Vermogen tussen 21mm en 24mm

Status
Not open for further replies.

SR ''SBL''

SR ----> STZ
ik zit nu met de vraag welke carberateur het beste is
dit is een mina horizontaal SD blok

mijn setup is

Evo 70/Evg 70
power one krukas
Samba
rechtsrpuitstuk
wigje
evo membraam
evo vario
pia poulies
delta clutch
std vertanding
std ontsteking

nou wou ik graag weten wat de beste maat carberateur hierop is

nou had ik gehoord dat een 21mm gebasseerd is op trek kracht en 24mm op toeren
zou kunnen dat hier dus niks van klopt heb het maar gehoord

laat het ff weten groetjes
 
Advertisement - register to remove this

zou ook voor de 24mm gaan...
als je ooit nog iets laat tunen of zo of grote veranderingen in je setup heb je niet veel meer aan die 21mm... dan presteert een 24mm gewoon veel beter ;)
 
dat is gewoon een kwestie van testen , het kan best zijn dat ie met de 21 beter loopt dan met de 24.... (KAN!)

het is vaak zo dat hoe groter je gaat hoe meer koppel je onderin hebt , maar in verhouding loopt een kleinere carb @ topsnelheid beter door dan een grotere meestal..

24 zal prima lopen
21 is voor als je niet te moeilijk wilt doen maar zal wel prima lopen..
 
Aerox-Evo70 said:
volgens mij is het andersom, bij veel toeren zal de grotere carb het beter doen


het gaat er gewoon om dat het blokkie het ook daadwerkelijk kwijtkan , hoe groter hoe meer kans dat ie bovenin minder loopt en dan kun je net zo goed een 21 erop zetten , ligt ook nog aan je afstelkunsten en de hele setup en hoe die in elkaar zit...

maar doorgaans zal 24 goed lopen...

ik zou persoonlijk boor een straatsetup iig niet hoger gaan dan 21mm , kun je teminste ook nog een beetje rustig aan doen..
 
Meetingscooter en wil je vermogenswinst = 24mm

Straatscooter en wil je gewoon gewoon lekker rondknallen = 21mm

je hebt het trouwens over een Evo/EVG 70....ben jij ook zo iemand die een gilardoni heeft en tegen iedereen zegt dat ie een evo heeft omdat de letters EVG nogal op EVO lijken.

No offense verder als je echt een evo hebt, maar die mannetjes zijn er echt ;)
 
Aerox-Evo70 said:
toeren x koppel = trekkracht, dus wat je daarover zegt klopt al niet.

Zorg dan wel dat de dingen die je zelf zegt kloppen.

Trekkracht = koppel : straal

melf #50 said:
het gaat er gewoon om dat het blokkie het ook daadwerkelijk kwijtkan , hoe groter hoe meer kans dat ie bovenin minder loopt en dan kun je net zo goed een 21 erop zetten , ligt ook nog aan je afstelkunsten en de hele setup en hoe die in elkaar zit...

Deze had ik nog niet gehoord, "hoe groter de carb hoe slechter bovenin en hoe beter onderin".
Natuurlijk onzin, je carb werkt bij een bepaalde doorstroomsnelheid het beste, en die snelheid is omgekeerd evenredig met het doorlaatoppervlak.
Dus het is precies omgekeerd.
 
SR ''SBL'' said:
neej omdat ik nog geen cilinder heb en heb een bod op een EVO en een EVG gedaan

en ik ben niet zo triest om te zeggen als ik een EVG zou hebben dat het een EVO is :P

Gelukkig, hoe kun je trouwens in godsnaam deze 2 cilinders vergelijken. Dit is een vergelijking tussen een middenklasser en een top of the hill/bill
Rover 75----> Bentley....of iets in die richting :P
 
ik zou zeer zeker voor 24 mm gaan, reed zelf met 21 mm op een gilardoni, en heb laatst een 24mm mikuni gekocht en het verschil is echt super groot, hoeveel beter hij nu rijd.. maar de prijs is ook een groot verschil natuurlijk :$
laterz
 
je kan best gaan rijden met een Evo en 21mm, dat ging bij een jongen bij ons op school ook prima..
Die reed zelfs met een Evo, c20 en een 19mm EN std filter..
Dus gewoon eerst de 21mm pakken, kun je later altijd nog een 24 vlak halen :)
 
Marcel said:
je kan best gaan rijden met een Evo en 21mm, dat ging bij een jongen bij ons op school ook prima..
Die reed zelfs met een Evo, c20 en een 19mm EN std filter..
Dus gewoon eerst de 21mm pakken, kun je later altijd nog een 24 vlak halen :)


idd , en 24 kun je ook niet gebruiken met std filter dus ook niet echt buurt/straatgebruiksvriendelijk ;)
 
Joël said:
Zorg dan wel dat de dingen die je zelf zegt kloppen.

Trekkracht = koppel : straal

ik had het alleen maar makkelijker voor m gemaakt...
dat een kracht geen vermogen is weet ik ook wel.

wat ik ook had kunnen zeggen: trekkracht is afhankelijk van vermogen

vermogen = koppel x hoeksnelheid

vermogen in kW
koppel in Nm
hoeksnelheid in rad/s (toerental in 2rad/min)
 
SR ''SBL'' said:
neej omdat ik nog geen cilinder heb en heb een bod op een EVO en een EVG gedaan

en ik ben niet zo triest om te zeggen als ik een EVG zou hebben dat het een EVO is :P

Als je zegt dat je een EVG hebt is het nog steeds onduidelijk.

Gilardoni en Polini evo komen bij EVG vandaan.
Dus je hebt OF een Gilardoni OF een evo. :)
en geen EVG of evo
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top