This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

verschil van een gy6 blokje

Ik ben bezig om een ander blok gedeelte te plaatsen, daar het oude blok ophang punten mist voor de uitlaat etc.
Ik dacht dit met vloeibaar metaal te kunnen fixen maar dat werkt niet.
Nu heb ik een blok gedeelte op de kop getikt waar bij het cylindertje er nog op zit maar de rest mist hij.
Tijdens het omzetten van de onderdelen kom ik er achter dat het oude blokje een EGR klepje heeft aan de kleppendeksel.
Het nieuwe blokje heeft dat niet maar de EGR poort zit wel op het cylindertje.
Op dit moment heb ik de kleppendeksel omgewisseld en de EGR zodoende toch kunnen plaatsen.
Mijn vraag is nu kan dit zomaar? want ik lees nu bij na speuren dat er wel degelijk verschil in kleppen systemen zijn namelijk een lange en korte versie.
Heeft dit nu gevolgen voor het blokje ?
Of is het nieuwe blokje anders geconstueerd dat het EGR gedeelte gewoon op een andere wijze wordt verwerkt?
Of heeft de verkoper er gewoon een ander deksel op gezet?
Iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen ?


Groet ranzige
 
Na veel internet gespeur denk ik dat ik maar een blindplaatje ertussen zet , ken er ook niet minder van worden vlgs mij .
tenzij er nog een verfrissende motivatie is om dit niet te doen.
 
Wat bedoel je met ophangpunten van de uitlaat mist?

Als die compleet afgebroken of weg zijn zou ik hier niet al te veel tijd aan besteden.. Een nieuw deel van oude type blok is overal voor ongeveer 40 euro te vinden..

Is alleen het schroefdraad beetje dol.. Ik heb die al eens opgelost om er loctite erin te doen (de blauwe) en zo de bouten enige houvast te geven.
Alleen voorzichtig vast draaien (en zeker niet overdraaien) gewoon rustig dat het beetje zwaarder gaat. Als die bijna zit dan zo laten zitten en de loctite laten uit harden.

Heb zelf zo een tijdje mee gereden aan 1 tap-end op de cilinder.

Als je nog genoeg vlees hebt kan je ook uitboren en er een helicoil erin draaien.. (beter dan de loctite methode.)