Ranzige Aap
Member
Ik ben bezig om een ander blok gedeelte te plaatsen, daar het oude blok ophang punten mist voor de uitlaat etc.
Ik dacht dit met vloeibaar metaal te kunnen fixen maar dat werkt niet.
Nu heb ik een blok gedeelte op de kop getikt waar bij het cylindertje er nog op zit maar de rest mist hij.
Tijdens het omzetten van de onderdelen kom ik er achter dat het oude blokje een EGR klepje heeft aan de kleppendeksel.
Het nieuwe blokje heeft dat niet maar de EGR poort zit wel op het cylindertje.
Op dit moment heb ik de kleppendeksel omgewisseld en de EGR zodoende toch kunnen plaatsen.
Mijn vraag is nu kan dit zomaar? want ik lees nu bij na speuren dat er wel degelijk verschil in kleppen systemen zijn namelijk een lange en korte versie.
Heeft dit nu gevolgen voor het blokje ?
Of is het nieuwe blokje anders geconstueerd dat het EGR gedeelte gewoon op een andere wijze wordt verwerkt?
Of heeft de verkoper er gewoon een ander deksel op gezet?
Iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen ?
Groet ranzige
Ik dacht dit met vloeibaar metaal te kunnen fixen maar dat werkt niet.
Nu heb ik een blok gedeelte op de kop getikt waar bij het cylindertje er nog op zit maar de rest mist hij.
Tijdens het omzetten van de onderdelen kom ik er achter dat het oude blokje een EGR klepje heeft aan de kleppendeksel.
Het nieuwe blokje heeft dat niet maar de EGR poort zit wel op het cylindertje.
Op dit moment heb ik de kleppendeksel omgewisseld en de EGR zodoende toch kunnen plaatsen.
Mijn vraag is nu kan dit zomaar? want ik lees nu bij na speuren dat er wel degelijk verschil in kleppen systemen zijn namelijk een lange en korte versie.
Heeft dit nu gevolgen voor het blokje ?
Of is het nieuwe blokje anders geconstueerd dat het EGR gedeelte gewoon op een andere wijze wordt verwerkt?
Of heeft de verkoper er gewoon een ander deksel op gezet?
Iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen ?
Groet ranzige