Verschil tussen transmissie/vertanding lagers en carter lagers?

KingAgg

New Member
ik moet voor mijn peugeot fox deluxe uit 2005 nieuwe vertanding/transmissie lagers plaatsen omdat ie olie begint te zijken bij de pakking

de lagertjes achter maakten al wat lawaai dus is mooi weer een klussie om te fixen

nu heb ik online de maten gevonden voor de lagers en keerringen voor mijn blok maar er staat in het lager lijstje "transmissie lager(s) ( met maten )" en ook " carter lagers links/rechts"

nu gok ik dat ik alleen de transmissie lagers moet hebben maar waar zitten over het algemeen de carter lagers? ik dacht dat scooters alleen de krukaslagers en achterin bij de vertanding lagers hebben?
 
Advertisement - register to remove this

Ik gok dat ze met carterlagers de krukaslagers bedoelen. Misschien vertaalfoutje oid.
 
Ik gok dat ze met carterlagers de krukaslagers bedoelen. Misschien vertaalfoutje oid.
ja dat dacht ik eerst ook maar er staat ook specifiek een regel met "krukas L/R ( plus maten )" ik zal even kijken of de maten hetzelfde zijn
 
ja dat dacht ik eerst ook maar er staat ook specifiek een regel met "krukas L/R ( plus maten )" ik zal even kijken of de maten hetzelfde zijn
de maten zijn verschillend tussen de carter lagers en de krukas lagers dus ik weet het niet meer ik denk dat ik eerst maar de transmissie open maak even kijken of ik de maten kan zien anders koop ik ze allebij ze zijn toch niet zo duur
 
Back
Top