Verschil tussen sproeiers?

dutchino

Well-Known Member
Hallo,

Ik ben bezig met mijn scooter af te stellen. Nu had ik sproeier 88 erin zitten maar hiermee was hij lichtgrijs. Ik had er dus net 94 in gedaan en dan verzuipt hij gewoon en spuugt de carb de benzine zo eruit.

Ik heb malossi 70cc sport en rest alles standaard. Dus 12mm carb met peugeot sproeiers en std. luchtfilter.

Kan het dat de sproeier op 2 maten het verschil kunnen maken tussen verzuipen en niet starten tot bruin en goed rijden?

Groeten,
 
Advertisement - register to remove this

Bots!

scaled.php


scaled.php


scaled.php
 
dat zegt in dit geval ook weinig , je kunt wel op pure olie rijden bij wijze van , maar als je nog met een stalen kooi op 70cc rijdt kan het nog makkelijk kapot gaan..

met standaard uitlaat kan het wat langer goed gaan maar word zeker niet best wel belast..

en als je nagaat dat een Rito asje die zeker weten goed is en het lang uithoudt maar 85 euro kost , weinig dus maar veel betrouwbaarheid!!
 
Ok dus vermogen weg nemen is geen optie?

Ik wil niet brutaal over komen oid maar wat is het verschil nou tussen die 2 assen?
Ik heb namelijk zitten kijke naar rito assen en dat zijn volle assen. Dit betekent toch hogere compressie en dat het dus sneller stuk loopt?

heb trouwens stalen SKF lagers gekocht voor de dj.

Bedankt voor je goede antwoorden tot nu toe in ieder geval. :)
 
nee , compressie bouw je op in de cilinderkop..

je krijgt een iets hogere carterdruk , wat bij laagtoerige cilinders goed kan uitpakken.

wat er KAN gebeuren door een iets hogere carterdruk is dat ie net iets feller is onderin , dus meer power onderin.

maar sneller zeer zeker niet.

maar het verschil waar het echt om gaat is het bigendlager , wat volgens mij een stalen is in die as die jij nu hebt , in de Rito is dit een zilverlegering die de klappen van een 70cc (grotere zuiger EN meer compressiw) beter kan hebben..
 
Ok dus ik kan beter een rito nemen..
Zo'n als als die ik nou heb die kan geen 10.000km maken met die 70 erop?
Ik hoef de scooter maar een half jaar te rijden.

Ik wil namelijk een beetje zuinig zijn met mijn centen omdat ik me opleiding zelf moet betalen :p .
 
ik zou het er gewoon op wagen... als je er toch een half jaartje op rijd.
heel veel krijg je toch niet voor een opgevoerde scooter, als hij niet loopt nog minder maar goed die paar tientjes zal wss niet heel veel uitmaken denk ik toch zo.
 
Nu wil ik me carters klaarmaken en kom ik erachter samen met robin dat me carters bij de oliepomp gehavend zijn. Volgens mij had robin het er al met je over gehad melf hier heb je in ieder geval de foto's ervan.

Kan ik deze nog gebruiken of moet ik nieuwe hebben?

scaled.php


scaled.php
 
dit hoort gewoon zo als ik me niet vergis , er draait ook niks op dat gat , de as van de oliepomp valt in het gaatje in het carter , en de as word gesmeerd door de mengsmering , en dan komt de keerring pas , lager kan er ook goed in zo , dus niks aan de hand zover ik kan zien.
 
Misschien als ik de scherpe delen weg vijl en glad schuur het weer bruikbaar is?

@melf

Als je beter kijkt (ik het weet ik heb een rot camera voor kleine dingen :p) dan kun je zien dat het gedeelte bij de oliepomp scherpe kantjes heeft. Ik denk dat de vorige cilinder die vastgelopen was daar wat ijzer naar toe heeft geschoten.
 
lijk mij vrijwel onmogelijk , dan zou het dus door de lagers heen gekomen moeten zijn , en zo'n klein stuk kan onmogelijk zoveel schade veroorzaken.

kun je echt zien dat er wel afgebroken is dan?

het is niet echt netjes maar ik zou er niet vanop kijken dat dit gewoon std zo was.

en bovendien kan die nergens kwaad voor..

volgens mij gewoon slecht gegoten meer niet..

dit is nog een groter gat , ook DJ :

http://www.google.nl/imgres?q=carte...nw=105&start=224&ndsp=15&ved=1t:429,r:3,s:224
 
Back
Top