verschil tussen replica's

naampje

naampje?
wat is het verschil tussen de replica's (zoals manston en manston replica,mhr , mhr replica enz.) oke de prijzen en dat de replica's wat minder presteren

maar weten jullie het specifiekere info

p.s wil graag een manston replica halen ( is het wat :? )
 
Advertisement - register to remove this

Dit zijn slomere broertjes van de snellere cilinders.

p.s. de manston replica (NG) is zkr geen verkeerde cilinder, de uitlaat poort is een vlinderpoort en eigenlijk te klein, laat je deze cilinder tunen is het egt een leuke cilinder. Doordat die uitlaatpoort klein is kan de tuner er veel mee.
 
Het zijn allemaal poepeschijterds, mismaakte nepbaksels. Dezelfde performance was makkelijk met een enkele ovale poort te behalen. (Zie Gila/DuePlus)Het enige dat doet denken aan 'replica' is de prijs, die lijkt op het origineel (duur dus).

De enige alu die zijn naam wel waar maakt is de MK SP. Beweert niet van de Pro Race af te stammen, maar doet het stiekem wel. Qua naam lijk het op Malossi Sport, maar qua performance meer op MHR. Wil je minder, koop dan een stage6 ovaal.
 
Ik vind dat de replica's een goede prijs / kwaliteit verhouding hebben ALS je de tunings mogelijkheden ook meetelt.

met bv. een hebo NG kan je veel meer kanten op dan een Team/Speed/Manston/Evo "Noem maar op" die cilinders hebben een hele aangepaste setup nodig (oke, NG enz. ook wil je daar de beste presaties uithalen) maar een NG doet het wel beter op wat minder aangepaste setup's...

je kan dus makkelijker een NG kopen, eronder zetten, rest van je setup aanpassen, NG tunen, setup verder aanpassen, NG max tunen, setup verder aanpassen...

denk dat de fabrikanten daar dus rekening mee hebben gehouden.... want die cilinders worden denk ik gewoon voor DE CONSUMENT gemaakt, en niet voor de racerij
 
Een NG is gewoon een goeie cilinder alleen je moet em laten tunen. Maat tuned is het een zeer snelle cilinder. En er zijn hoge scores mee gehaald dan mhr replica. En hij heeft een losse binne en buitenkop.

Het is zeker niet waar wat Aidix zegt.
Een goed getunede hebo NG scoort meer als een Dueplus geval en....
Een metrakit sp is cker niet afgestamd van de pro race.
SP heb vlinder Pro Race niet :S
Maar de prestaties van de SP zijn zeker niet slecht maar hij kost ook niet veel minder als een NG.
 
Bestbitch said:
Een NG is gewoon een goeie cilinder alleen je moet em laten tunen. Maat tuned is het een zeer snelle cilinder. En er zijn hoge scores mee gehaald dan mhr replica. En hij heeft een losse binne en buitenkop.

Het is zeker niet waar wat Aidix zegt.
Een goed getunede hebo NG scoort meer als een Dueplus geval en....
Een metrakit sp is cker niet afgestamd van de pro race.
SP heb vlinder Pro Race niet :S
Maar de prestaties van de SP zijn zeker niet slecht maar hij kost ook niet veel minder als een NG.

Ik heb het niet over getuned ik heb het over standaard. Dus is het zeker wel waar wat aidix zegt. En de eerste SP verschilde bijna niets met de ProRace, dat was een Polini giet70 / Corsa verschil. Ik heb hem zelf gehad, ding was echt veel sneller dan de "prut alu's".


je kan dus makkelijker een NG kopen, eronder zetten, rest van je setup aanpassen, NG tunen, setup verder aanpassen, NG max tunen, setup verder aanpassen...

Maar dat is zo'n kleine micro minderheid die dat doet.. Een paar jaar terug deed hier ook niemand aan tunen. En in het buitenland doet ook zowat niemand het. Je denkt zeker ook dat een Airsal of DR zo vreemd in elkaar is gekleid omdat er in klompenland een stel tj0eNerz zitten die daar leuk aan kunnen Dremelen? :) Kom kom... Daar houden ze echt geen rekening mee als ze een kit ontwerpen. Een NG uitlaatpoort is niet zo klein "omdat jij dan leuk kan tjoenen" maar om het poortoppervlak lekker klein te houden, dus presteert hij matig.
 
NG is gewoon weer een cilinder net als de rest , het wordt gewoon gemaakt en loopt een stukje sneller en trekt een stukje sneller dan ori. hij wordt gewoon gemaakt zoals de fabricant denkt dat het goed is , en dan zijn er hier mensen die m tunen/laten tunen maar daar is de cilinder niet op berekent zo van "oh , in nederland willen ze graag tunen , laten we de cilinder tam houden" . het is wel een feit dat een NG een goede basis is en zeker wel om te tunen alleen vindt ik de kwaliteit van het "nicasil" wat minder. ik heb zelf ook een NG op mijn nrg en die presteerd nu echt goed "tuned" maar std zal die net wat sneller lopen dan een polini gietijzer...
 
Back
Top