verschil tussen C4 of C3 lagers?

VaugHan

Slidert
Titel zegt het eigenlijk.

vandaag heeft helaas me cilinder het begeven..( yamaha slider ) en me krukass was al niet helemaal goed meer, dus ik ga het beiden vervangen..
maar mijn vraag was, wat is het verschil tussen c3 en c4 lagers?

http://www.euroscooters.nl/shop/kru...oi-minarelli-horizontaal-verticaal-p-569.html

http://www.euroscooters.nl/shop/kru...oi-minarelli-horizontaal-verticaal-p-570.html

en mijn bedoeling was een stage 6 racing te gaan rijden.
maar is deze een beetje slijtvast? ik rij er niet echt heel vaak op.

en ik wilden een doppler krukass in zetten maar je hebt de normale en de race.. scheelt ongeveer 40 euro.
is het echt nodig om die race er in te zetten of zal het met de "normale" doppler krukass ook gewoon moeten kunnen?

met vriendelijke groet,
Paul
 
Advertisement - register to remove this

Verschil tussen C3 en C4 is de speling, C4 heeft iets meer speling en kan hogere temperaturen aan. Maar C3 voldoet eigenlijk op iedere setup.

Een Stage 6 Racing is niet echt slijtvast. En een normale Doppler voldoet ook.
 
Heel erg bedankt voor het reageren.
maar wat raad je mij zelf aan om te nemen dan, c3 of c4?
uit jou woorden zou jij zeggen neem gewoon c3, die zijn prima
 
C3 lagers zijn prima. Cilinder is niet super slijtvast; hij heeft maar 1 zuigerveer, een vlinderpoort en hij maakt nog aardig wat toeren ook.

Maar om af en toe een stukje mee te knallen is het een prima ding.
 
gewoon c3 nemen. voldoet prima

Normale doppler is ook gewoon goed
power one is ook een goede krukas.

De stage 6 racing is niet heel erg slijtvast. maar het is het een of het ander.
Veel vermogen + veel slijtage
Of wat minder vermogen + wat minder slijtage

Zon cilinder heeft gewoon meer onderhoud nodig dan dan een dr70 oid
 
bedankt allemaal in ieder geval!

ik reed met een Dr70,
maar mijn slider is ook voor af en toe even knallen.. rij er alleen maar op een zondags avondje of s'avonds.. en dan alleen als het lekker weer is.
en ik wilden een wat sneller cilindertje.
ik denk dat ik er even over na ga denken wat ik ga doen!
bedankt iedereen voor de reacties, ik heb nu aardig wat informatie!

Dus melv, als ik af en toe even een rondje knal ( +-20 km of minder ) is een stage 6 racing een leuke cilinder?
 
Last edited:
nou, gezien hoe hard je gaat met zo'n cilinder vind ik 20 km niets XD
tenminste ik hoop dat ie wel langer mee gaat dan dat want ik wou hem mss ook kopen in de zomer :p
 
Eens met smonjirez, 20km is niks. 'Niet slijtvast' zou ik me pas druk om maken als je elke dag 20km naar school moet rijden en terug 2 jaar lang, bijv..
 
oooh,
nee ik rij er hooguit +- 2/3 keer in de maand een avondje mee.. en nu dat het mooier weer is misschien wat meer.
het is een mooi weers scootertje, heb naast me slider me dagelijkse scooter voor school!
en idd hij mag toch wel iets langer mee gaan dan 500km lijkt me!

bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik die stage 6 maar ga doen, wil eens wat meer dan een Dr
 
Mja om maar even aan te sluiten op dat punt dan:
Hoe lang zou een s6 racing ongeveer mee gaan? Is dat dan in de orde van 2000 of eerder 20000 km? :p
Persoonlijk pak ik hem regelmatig als ik wat dingen moet doen op verschillende plaatsen in de stad en verder gewoon buiten de stad af en toe knallen, maar dan zou ik toch wel graag hebben dat me cil + krukas toch wel een jaar mee gaat.
Is dat dan haalbaar?
Sorry voor deze vraag in jouw topic, maar wellicht is het antwoord ook nog wel voor jou van nut ;).
 
Zuigertje zal wel 2000 a 3000 mee gaan. En na 2-3 zuigers het cilindertje misschien even poetsen, omdat hij dan misschien wel ovaal begint te worden.
 
Mm oke dat is inderdaad niet echt veel nee.
Maarja, aluminium cilinders / zuigers hoef je gelukkig ook veel minder in te rijden dus dat scheelt.
Maar ik dacht dat je aluminium cilinders niet kon uithonen?
 
Het hoeft niet, ik reed gewoon 5000/6000 km met 1 zuiger(stage 6 racing). Gewoon netjes onderhouden, zorg dat iets rijker staat en kan niet veel mis gaan.
 
klasgenoot van mij die reed er bijna 20.000 km mee, en die gebruikte hem voor dagelijks gebruik.
in feite hangt het er gewoon van af hoe je er mee om gaat ;).

(ps niet op 1 zuiger trouwends)
 
geen probleem smonjirez,
alleen maar meer info voor mij ;)
ik heb het stage 6 cilindertje besteld! als ik zo hoor is het een goed cilindertje.. ik rij er niet heel veel mee dus hij zal voor mijn doen lang mee gaan.
zijn die zuigertjes trouwens nog ergens makkelijk te bestellen?
ik heb namelijk mijn cilindertje bij euroscooters besteld, niet dat dat wat zegt over het zuigertje maar meer ter informatie
en wanneer merk ik dat er een maat b zuigertje in moet eigenlijk?
 
Zuiger kun je imo beste niet via internet bestellen, maar met je oude zuiger en cilinder naar een fatsoenlijke bromfietsenzaak gaan waar ze jou cilinder opmeten en een goed passende zuiger erbij zoeken.
 
Back
Top