Verschil tussen brom en snor cilinder

Ralph1971

Well-Known Member
Hallo ik heb een elyseo gekregen deze had een enorme loper / aanloper nu is mijn vraag zit er verschil in de elyseo brom cilinder en de zenith snor cilinder ik kon het 123 niet zien
ik heb nu een zenith snor cilinder gemonteerd maar gaat niet harder dan 30/35

Mvg ralph
 
Advertisement - register to remove this

Sommige brommers/scooters hebben een andere snor kop/zuiger dit is vaak een grotere ontbrandingsruimte waardoor er minder compressie is en een zachtere explosie ik weet alleen niet of dat met elke scooter zo is
 
snor cilinders hebben vaak kleinere spoelpoorten en een brom zuiger heeft vaak gaten aan de inlaatkant om meer brandstof te krijgen, snor heeft dat niet. Ook moet hij nu opnieuw ingereden worden, dus de top wordt nog wel iets hoger, maar ver boven de 35 kom je niet.Wat overigens een mooie snelheid is voor een snor
 
Ik weet het 100% zeker (heb een snor cilinder in me hand gehad(en volgens mij ligt deze hier nog ergens boven)

Snor cilinder heeft maar 3 spoelpoorten. Aan iedere zijkant is er 1 dicht. Daarnaast is ook de uitlaat poort krapper.
Anders is ook dat er geen brom uitlaat erop gaat omdat het bovenste draad-end iets verschoven is tegenover een brom cilinder.

Een bromcilinder heeft dus een groter uitlaat kanaal en 5 spoelers.
Post automatically merged:

snor cilinders hebben vaak kleinere spoelpoorten en een brom zuiger heeft vaak gaten aan de inlaatkant om meer brandstof te krijgen, snor heeft dat niet. Ook moet hij nu opnieuw ingereden worden, dus de top wordt nog wel iets hoger, maar ver boven de 35 kom je niet.Wat overigens een mooie snelheid is voor een snor

Peugeot heeft geen sleuven of gaten in de zuiger zitten, gebruikt alleen maar dichte zuigers.

Dat die maar 35 km haalt is ook omdat een snor variant een ideale snor scooter is. Met de meeste andere scooters ga je harder of trager.
 
Back
Top