This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Verschil Speed Control - Evo Vario (Mina)

Folkert@MinaRally

Freude Am Fahren
Ok misschien rara vraag. Maar ik heb vandaag beide ff goed kunnen bekijken, aangezien ik zelf al 3,5 jaar met een Speed Control rijdt en vandaag ff de Evo variant heb gemonteerd.

Eerste wat me opviel....ze zijn zo gelijk!? Ok natuurlijk niet, maar je moet wel ff goed kijken.

Ok het enige wat ik aan de variateur kan zien is dat de banen van de rollers anders zijn en dat er kleine uitsparingen in de rand zitten waar de roillers wat verder kunnen en die bij de speedcontrol gewoon doorlopen als dikke rand. (Dus afwezig)

Ok en de koelvin is nu een plastic geval en de halfpulley is los. Maar ik heb ze (de originele mina koelvin en de polini evo half-pulley) naasr mekaar gelegt en opgemeten, maar er zit echt geen verschil tussen (of ben ik aan een bril toe) diameter is gelijk(ok geldt ook voor de variateur) maar ik had verwacht dat de hellingshoek anders zou zijn. Nou ook niet.

Ok is misschien ook niet zo erg, maar ik vraag me dan af of dit alles nou de meerprijs waard is t.o.v. de "gewone" speed control.

Goed, als het zaakje er beter mee loopt wel natuurlijk en de eerste tests waren ook positief, maar vanuit een technisch oogpunt vond ik de verschillen toch wel verwaarloosbaar (tenzij is dus aan een nieuwe bril toe ben)

Omdat die ander gast ze koelvind had gesloopt en de mina half-pulley toch gelijk is (in mijn ogen) en dus niet "die ster" kon monteren heb ik gewoon de standaard minakoelvin als half pulley en de evo variateur combo.

Ow ja dat topic. Maar daar staat héél veel onduidelijkheid.

Goede de Evo en speed control lijken zeker zo goed als hetzelfde en alleen de banen van de rollers anders.

Maar goed uit testen bleek wel dat de evo vario het stukken beter doet, alleen kwa techniek vind ik gewoon het prijsverschil belachelijk groot. Zal wel weer R&D zijn.

Tis gewoon prachtige marketing van die dudes

Ze teren op naamsbekendheid en brengen nu een heeeeel erg l33te versie uit.... wat feitelijk dezelfde is.

[edit]
ind at andere topic was joost bij jps en zag geen verschil, ik was daar met hem en kan dat bevestigen.
Je ziet er echt non verschil tussen hoor. jaw die halfpoulie was mooi die erbij zat, maar dat was niet echt het prijsverschil waard ofzow...

ik heb op mina verti gereden emt zowel speed control als evo..

weinig verschil, maar geen dip bij de speed control zoals velen zeggen..

top speed was ook zelfde

diameter idd ook

en met de evo vario trok ik trager met de evo halfpoelie (is pak zwaarder)

evo vario met polini airspeed was sublieme combinatie

en evo vario op zich is heel klein beetje lichter dan de speed control

voor de rest zelfde verschillen zoals jij beschreef ,die mij opvielen

Ok nog 1 x. Er IS verschil. Zit hem in die loopbaan van de rollers. Maar blijft weinig. Ging mij meer alleen daarom. Ik kan iig uit ervaring nu zeggen dat die evo vario wel MERKbaar verschil geeft. Dus wat dat betreft is het wel degelijk anders.