verschil Peugeot Zenith brom/snor

Status
Not open for further replies.

Cruelman84

Well-Known Member
Beste mensen, ik heb een Peugeot Zenith.. 25k/u model.
Ding is zover ik weet overal ontgrensd (ding is pas gekocht). Dit denk ik, omdat hij max bijna 60 op de teller gaat.. (op GPS max 43km/u).
Na een tijdje begin je eraan te ergeren aan de snelheid... dus ja, ik wil sneller. Ik wil hem net zo snel hebben als een ontgrensde Zenith in BROMversie! Deze lopen std zo rond de 75km/u (op teller) heb ik gehoord...

Ik blijf voorlopig af van "tuning onderdelen" (snelle cilinders, snelle vario's, snelle koppelingen, grotere carbs, etc etc). Verder heb ik beetje ervaring met t tunen van Vespa's (citta's, ciao's etc).

Ik heb natuurlijk zelf wat rond zitten snuffelen op forums... en dit kwam ik tegen:

1- verschil zit in cilinder, snorcilinder heeft nl kleinere poorten en mist ook nog eens 2 spoelpoorten, ook is de aansluiting uitlaat/cilinder 'iets anders'
2- vertanding van een snor is korter
3- kleinere carburateur 8mm??

Dus als ik zo snel wil zijn als een BROMversie, dan moet ik 1 of 2 van de 3 vermelde verschillen vervangen naar BROMVersie.
Nou vroeg ik me af, als ik een gianelli extra eraan heb hangen, kan het zijn dat er al een bromcilinder eronder ligt?
Vertanding doe ik voorlopig niet... volgens mij valt het best tegen om deze te vervangen....
Het laatste is een grotere (12mm) carburateur monteren ipv de kleinere (8mm??) die van een bromversie afkomt. Ik heb dit alleen nergens kunnen bevestigen of er inderdaad een "snor carburateur" op een snorblok hangt...

Setup....
Uitlaat: Giannelli Extra Chrome
Variorollen: std
Vario: std
Koppeling: std
Vertanding: snor
Carburateur: 8mm?
 
Advertisement - register to remove this

Serieus...?? Mag het hier ook weer niet?... IK dacht dat dat alleen het geval was bij 'freaks'... :(

En tja.. 43@GPS is niet snel genoeg nee... Ik zou tevreden zijn met 50@GPS...

Mijn excuses als snortuning inderdaad verboden is...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top