Verschil NX nat en droog systeem?

$peedfre@k

2nd Life Scooters
Zoals de titel al vermeld vraag ik me af wat het verschil is in NX nat en droog systeem... In prijs heel wat, maar in prestaties etc?
 
Advertisement - register to remove this

NX nat spuit je benzine+lachgas in
NX droog spuit je alleen lachgas in
dus als je alleen lachgas inspuit, wordt het mengsel armer, dus wordt het sneller warm, en loopt je scooter sneller vast
ik denk dat je met een nat systeem meer in kan spuiten (grotere sproeier) omdat het veiliger is omdat je teglijkertijd extra benzine meespuit
 
doordat er bij een droog systeem enkel gas wordt is gespoten zal je dit moeten compenseren met je sproeier in je carb.

het feit is dan alleen dat je scooter zonder NX veelste rijk staat en dus niet goed rijd.
Daarom is het al een heel stuk intresanter om een nat systeem te halen, het systeem heeft dan compleet niets met je afstelling van je carb te maken.

Maar als nog heeft je scooter een andere afstelling nodig als je met NX wilt rijden. Zowel nat als droog.

neem hier eens een kijkje, dan zal je meer opsteken van het hele NX/NOS gedeelte.
http://forum.scooterforum.net/forum/f37/lachgaskit-53725/

succes
 
Ja, ik begrijp dat je met een droog systeem niet optimaal kan rijden... Afstelling krijg je nooit goed denk ik... je rijd goed met NX of goed zonder... Voor scooters is nat het beste neem ik aan (iig het makkelijst)..

Dan weet ik eigelijk genoeg :)
 
het ''veiligst'' dit omdat er op dit moment genoeg over bekent is. Misschien is een droog systeem wel beter ? er zijn nog te weinig mensen mee bezig geweest.

Als nog zou ik eerder voor nat kiezen.
 
Back
Top